Rekordno leto z 1,04 milijona prodanimi vozili

Mladá Boleslav (Češka), januar 2015 – Škoda je v letu 2014 dosegla novo rekordno prodajo in prvič v svoji 119-letni zgodovini prodala več kot 1 milijon vozil v enem letu. Prodaja vozil na mednarodni ravni se je v preteklem letu povečala za 12,7 odstotka, na 1.037.200 vozil (2013: 920.800). Tržni delež na svetovni ravni se je povišal na 1,4 odstotka (2013: 1,3 odstotka). Samo v mesecu decembru je Škoda povečala prodajo po celem svetu za 16,9 odstotka oz. je prodala 81.900 vozil (december 2013:
70.000). To je bil najboljši mesec december v zgodovini podjetja. Podjetje bo leto 2015 nadaljevalo s prodorno prodajo novih modelov.

“Leto 2014 je bilo za Škodo v izjemno zahtevnem okolju zelo uspešno , saj je znamka nadaljevala svojo rast,” tako prof. dr. h. c. Winfried Vahland, predsednik uprave družbe Škoda. “Škoda se je z novim prodajnim rekordom oz. več kot 1 milijonom prodanih vozil v enem letu uvrstila v “ligo prvakov” mednarodnih velikoserijskih proizvajalcev. Največja modelska ofenziva v zgodovini našega podjetja vedno bolj kaže svojo moč. Od leta 2010 smo prenovili skoraj celotno modelsko paleto in jo razširili v
nove segmente. Z novimi modeli osvajamo nove ciljne skupine kupcev. Tudi v prihodnjih letih bomo nadaljevali s tem tempom,” pravi Vahland.

Tudi leto 2014 je bilo v znamenju obsežne modelske ofenzive češkega proizvajalca, ki se je začela pred štirimi leti. “Kupci naše modele in znamko sprejemajo na višji ravni kot kdaj koli prej. Naš tržni delež smo povečali v skoraj vseh regijah,” je povedal Werner Eichhorn, direktor prodaje in marketinga v družbi Škoda. Škoda je svojo modelsko ofenzivo v zadnjem letu začela s futuristično študijo ‘Škoda VisionC’, ki jo je predstavila marca. Sledili so modeli Octavia G-TEC, Octavia Scout in
trije posebni modeli z oznako Monte Carlo: Citigo, Yeti in Rapid Spaceback. Veliki finale pa je novembra zaznamovala nova Škoda Fabia.

Čehi bodo svojo modelsko ofenzivo v enakem tempu nadaljevali tudi v letu 2015. Sredi januarja bodo prvi trgovci že začeli prodajati Škodo Fabio Combi. V februarju pa bo svetovno premiero v Pragi doživel tudi novi Škoda Superb, ki bo v začetku marca predstavljen na avtomobilskem salonu v Ženevi. Začetek proizvodnje novega Superba je predviden za sredino leta 2015. Ta novi model za češkega avtomobilskega proizva­jalca označuje začetek novega obdobja in predstavlja vrhunec Škodine modelske
ofenzive.

Trg Zahodne Evrope se je v letu 2014 za Škodo razvijal bolje, saj je njena prodaja porasla za 11,8 odstotka oz. so prodali 413.200 vozil. Tržni delež se je povišal na 3,4 odstotka (2013: 3,2 odstotka). Decembra je Škoda kupcem v Zahodni Evropi prodala 28.800 vozil (december 2013: 31.300). Na drugem največjem svetovnem trgu, v Nemčiji, je Škodina rast prodaje znašala 9,6 odstotka oz. 149.500 vozil (2013: 136.400), s čimer je Škoda tam utrdila svoj položaj najmočnejše tuje avtomobilske znamke.
V Veliki Britaniji je Škodina prodaja narasla za 15,1 odstotka, saj je bilo prodanih 76.000 vozil, kar pomeni prodajni rekord na Otoku. Dvomestno rast je znamka dosegla tudi na Nizozemskem (18.600 vozil oz. +36,6 odstotka), v Belgiji (17.800 vozil oz. +15,0 odstotka), Španiji (17.800 vozil oz. +32,5 odstotka), Italiji (14.200 oz. +17,3 odstotka), na Švedskem (13.600 vozil oz. +10,5 odstotka), Irskem (6.400 vozil oz. +27,5 odstotka) in Portugalskem (2.400 vozil oz. +32,7 odstotka).

V Vzhodni Evropi, vključno z Rusijo, je Škoda v letu 2014 prodala 119.200 vozil (2013: 125.400). Škodin tržni delež se je povečal na 4,3 odstotka v primerjavi s 3,9 odstotka leta 2013. Decembra je Škoda v Vzhodni Evropi prodala 8.300 vozil (december 2013: 12.300). V Rusiji je bilo v celotnem letu prodanih 84.400 vozil (2013: 87.500), tržni delež se je povišal na 3,7 odstotka (2013: 3,4 odstotka). Škoda je dvomestno rast ustvarila v Romuniji (7.300 vozil oz. +32,6 odstotka), Srbiji (5.200
vozil oz. +24,2 odstotka), Bolgariji (2.100 vozil oz. +20,4 odstotka) in v baltskih državah (5.400 vozil oz. +16,2 odstotka).

V Srednji Evropi je Škodina prodaja narasla za 18,5 odstotka oz. je bilo prodanih 149.900 vozil (2013: 126.500). Tržni delež se je povišal na 19,9 odstotka (2013: 19,1 odstotka). Na domačem trgu pa se je prodaja povečala za 16,9 odstotka oz. na 70.200 prodanih vozil (2013: 60.000). Dvomestno povečanje prodaje je Škoda realizirala tudi na Poljskem (46.700 vozil oz. +20,5 odstotka), Slovaškem (16.400 vozil oz. +10,6 odstotka), Madžarskem (8.200 vozil oz. +12,7 odstotka), v Sloveniji (5.000
vozil oz. +38,1 odstotka) in na Hrvaškem (3.400 vozil oz. +71,9 odstotka).

Škoda svojo rast nadaljuje tudi na Kitajskem, ki je njen največji svetovni trg. V celotnem letu je tam namreč Škodina prodaja porasla za 24 odstotkov, saj je bilo prodanih rekordnih 281.400 vozil (2013: 227.000). Decembra je proizvajalec prodal 30.800 vozil oziroma je kar potrojil prodajo v tem mesecu glede na predhodno leto (december 2013: 9.600) – to pa je do sedaj na Kitajskem najboljši prodajni mesec za Škodo. Leto 2014 je bilo za Škodo prav tako uspešno v Izraelu (15.100 vozil oz. +5,1
odstotka), Turčiji (14.000 vozil oz. +9,4 odstotka) in v Alžiriji (11.100 vozil oz. +21,2 odstotka). V Indiji je bilo leta 2014 prodanih 15.500 Škodinih vozil (2013: 22.600).

Prodaja vozil znamke Škoda v letu 2014 (število vozil, zaokroženo, po modelih; +/– v odstotkih v primerjavi s predhodnim letom):
ŠKODA Octavia (389.300; +8,3 %)
ŠKODA Rapid (221.400; +113,3 %)
ŠKODA Fabia (160.500; –20,5 %)
ŠKODA Yeti (102.900; +24,8 %)
ŠKODA Superb (91.100; –3,5 %)
ŠKODA Roomster (29.600; –11,0 %)
ŠKODA Citigo (prodaja samo v Evropi: 42.500; –6,0 %)

Prodaja vozil znamke Škoda v decembru 2014 (število vozil, zaokroženo,
po modelih; +/– v odstotkih v primerjavi z istim mesecem predhodnega leta):
ŠKODA Octavia (35.100; +38,1 %)
ŠKODA Rapid (18.600; +49,7 %)
ŠKODA Fabia (9.700; –32,8 %)
ŠKODA Yeti (7.400; +9,4 %)
ŠKODA Superb (6.700; +30,7 %)
ŠKODA Roomster (1.900; -32,8 %)
ŠKODA Citigo (prodaja samo v Evropi: 2.500; –17,0 %)

Podobne objave

Dodaj odgovor