KIA Sorento

Novi Sorento, zgrajen na trdnih temeljih uspešnega predhodnika, se v teh dneh predstavlja Evropejcem v povsem novi obleki, z edinstvenim slogom, uporabnostjo in najnovejšimi tehnologami. Sorentov bolj gladek, nazaj zategnjen profil in zaobljene površine predstavljajo bolj izpopolnjeno obliko 3. generacije tega modela. To med drugim prinaša premiumski videz in občutek, več prostornosti in številne inovativne pripomočke.

Oblikovalci 3. generacije Sorenta so svoj navdih našli v ‘uličnem volku’. Čeprav so slogovne spremembe bolj evolucijske, so s poudarjanjem njegovega mehkega, valovitega profila in izrazitega sloga subtilno spremenili značaj novega Sorenta, ki bo nedvomno izstopal na cesti. Prednji del novega Sorenta vključuje podolgovate, razpotegnjene žaromete, izrazitejše meglenke ter zajetnejšo, bolj pokončno masko v obliki ‘tigrovega nosu’ z izstopajočim tridimenzionalnim diamantnim vzorcem, ki so ga
prvič predstavili leta 2013 pri konceptu Kia Cross GT.

Gledano z boka, novi model ohranja Sorentov značilna dolg motorni pokrov in široki Dstebriček, novost pa so nižja strešna linija, višje stranice in nazaj zategnjena oblika, ki ustvari videz bolj dramatičnega in mišičastega vozila. Svoje dodajo še opaznejša ‘ramena’ na zadku vozila. Kia prvič pri kakšnem svojem modelu predstavlja novo lasersko tehniko varjenja. To omogoča bolj povezane plošče, ki so bližje ena drugi, kar oblikovalcem omogoča naprednejše oblike karoserije in bolj premiumski,
moderen videz in občutek zasnove vozila.

Mehkejši videz novega Sorenta je med drugim zasluga spremenjenih mer vozila – daljši je za 95 mm (na končnih 4.780 mm)*, nižji za 15 mm (1.685 mm) in širši za 5 mm (1.890 mm). Največ dela pri oblikovanju novinca so opravili v Kiinem oblikovalskem centru v korejskem Namyangu, svoje pa so dodali tudi v njihovih drugih dveh centrih – v nemškem Frankfurtu in kalifornijskem Irvineu. ‘Moderen in širok’ Največ izboljšav novega Sorenta je v potniški kabini. Za oblikovanje notranjosti so bili
zadolženi pri Kiinem evropskem oblikovalskem timu. Oblikovalci so v Frankfurtu, kjer domuje omenjeni center, ustvarili stilsko dovršeno, bolj luksuzno kabino, ki se ponaša z občutno kakovostnejšimi materiali.

Rdeča nit oblikovanja notranjosti je ‘moderno in široko’, tako da je vse skupaj videti stabilno in vodoravno. Zato tudi instrumentna plošča z merilniki deluje široko, prav tako tudi notranje oblazinjenje, zlasti vrhunsko izdelana zajetna armaturna plošča, ki se razteza do vrat in je videti kot da objema voznika in sopotnike. Veliko materialov, mehkih na otip, skupaj s kakovostnim usnjem ustvarijo sodoben in luksuzen videz kabine, kar v Sorentu pričara premiumsko vzdušje. Eden najbolj
prepoznavnih notranjih detajlov je uporabniški vmesnik, ki je videti kot švicarska ura in vključuje Kiine najnovejše tehnologije HMI (Human-Machine Interface), ki ga obkroža nova obroba v srebrni barvi.

Plavajoča oblika armaturne plošče, ki se dviguje ter objema voznikova okrogla merilnika in krivulje v vratih, ki vodijo od zvočnikov do vratnih kljuk, prav tako dodajo svoje k luksuznemu videzu vozila. Kupci bodo lahko izbirali med enobarvno (črna) ali dobarvno (črna in peščena bež) notranjostjo v kombinaciji z oblazinjenjem iz usnja ali blaga. Poleg tega bo kot opcija na voljo še rjavo ali svetlo sivo usnjeno oblazinjenje.

Udobje in nove tehnologije
V primerjavi s predhodnikom so večje zunanje mere in daljša medosna razdalja (+80 mm na 2.780 mm) zaslužni za dodatni kabinski prostor novega Sorenta. Čeprav je strešna linija znižana za 15 mm, je zaradi drugačne razporeditve sedežev v vseh treh vrstah več prostora za potnike, ki bodo cenili tudi več prostora za noge. Prtljažni prostor je prav tako večji z večjim prtljažnim dnom (+87 mm), prostornina s povsem zložljivo tretjo vrsto pa je večja za 17,5 odstotkov (s 515 na 605 litrov po VDA).
Novi Sorento ima tudi novo pokrivalo predala v prtljažnem dnu.

Novi Sorento, na voljo v 5- ali 7-sedežni različici, ima deljivo drugo sedežno vrsto v razmerju 40/20/40, kar omogoča večjo vsestranskost, ter večji sredinski naslon za roke. Druga sedežna vrsta je v 7-sedežni različici opremljena z ‘daljinskim zlaganjem’ – upravlja se ga z dvema stranskima ročicama v prtljažnem delu – in je zaradi lažjega dostopanja do tretje vrste drsna. Novi Sorento prvič nudi nove, napredne tehnologije, ki povečujejo udobje in zadovoljstvo uporabnikov.

Nova pripomočka sta med drugim: 360-stopinjski prikaz dogajanja okrog vozila (Around-View Monitor), ki s svojimi štirimi kamerami iz ptičje perspektive prikazuje sliko na zaslonu na armaturni plošči ter tako vozniku olajša parkiranje; ter pametno električno odpiranje prtljažnih vrat. Ta sistem samodejno odpira prtljažna vrata, ko sistem »zazna« ključ v bližini vrat, kar vozniku olajša nalaganje nakupovalnih vrečk ali potovalk v prtljažnik.

Še bolj izpopolnjen
Pri razvoju novega Sorenta so se Kiini inženirji med drugim osredotočili na ojačitev karoserijskega ogrodja in zmanjšanje hrupa ter vibracij, kar povečuje izpopolnjenost in ustvarja umirjeno potovalno okolje. Večja vzvojna trdnost nove karoserije (+14 odstotkov v primerjavi s predhodnikom) zagotavlja odlične temelje za večjo izpopolnjenost in izboljšano varnost.

Ukrepi, s katerimi so pri novem Sorentu zmanjšali hrup in vibracije, vključujejo nove materiale z boljšo zvočno izolacijo tunela menjalnika, kar 29 odstotkov debelejšo izolacijsko ploščo armaturne plošče (povečana z 0,7 mm na 0,9 mm), večje nosilce motorja in menjalnika za večjo izpopolnjenost pogona ter, pri dizelskih motorjih, novi pokrov filtra trdnih delcev in akustični ščit, nameščen na pokrovu pogonske verige. Hrup v kabini je zmanjšan zaod 3 do 6 odstotkov, odvisno od voznih razmer.

Izboljšane vozne lastnosti in vodljivost
Da bi zadostili čedalje večjim zahtevam kupcev, so Kiini inženirji veliko truda namenili izboljšanju prav vseh vidikov vozniške izkušnje. Zato so izboljšali motorje, vodljivost in vzmetenje. Na voljo so trije motorji z močjo od 136 do 147 kilovatov (185 do 200 KM). To so 2,4-litrski bencinski motor z neposrednim vbrizgom goriva (GDI) ter dva turbomotorja (2.0 in 2.2 CRDi), ki bosta pomenila glavnino evropske prodaje.

Pri razvijanju šasije novega Sorenta so se Kiini inženirji osredotočili na doseganje izboljšav voznega udobja, stabilnosti pri velikih hitrostih in vodljivosti, ki so jih dodali kakovostnejšim materialom v notranjosti ter manjšemu hrupu in vibracijam. Popolnoma neodvisno vzmetenje ohranja enako zasnovo kot predhodnik (MacPhersonovi vzmetni nogi spredaj in Kiino večtočkovno vpetje zadaj), doživelo pa je nekaj dodelav. Zadaj je prema, ki podpira vzmetenje, zaradi boljše izolacije kabine dobila
večje gumijaste puše in večje blažilnike, ki so po novem nameščeni pokončno za linijo osi, kar izboljšuje nadzor premikanja karoserije.

Te spremembe, skupaj z daljšo medosno razdaljo, nudijo bolj skladno vožnjo z boljšo odzivnostjo na luknjastih cestah, kar naredi Sorenta zelo udobnega tudi na daljših potovanjih. Novi električni servo volan (R-MDPS), ki je v Evropi del serijske opreme, je nameščen neposredno na volanski letvi – namesto na volanskem drogu kot je bilo pri predhodniku. To omogoča boljši občutek pri upravljanju in hitrejši odziv, kar zagotovlja, da bo novi Sorento med najbolj okretnimi in športno naravnanimi
vozili v tem razredu, ter brezkompromisen pri kakovosti vožnje, ki jo kupci pričakujejo od luksuznega SUV-ja.

Manjša poraba goriva
Čeprav je novi Sorento zrastel in nudi najnovejše tehnološke in varnostne pripomočke, je Kii uspelo znižati porabo goriva in emisije. Emisije CO2 se začnejo pri 149 g/km za 2,2-litrski turbodizelski motor, ki bo po predvidevanjih najbolje prodajana evropska različica. To predstavlja 2,6-odstotno izboljšanje, medtem ko je poraba goriva zmanjšana za 1,7 odstotka na 5,7 litrov na 100 km (ročni menjalnik s 17-palčnimi platišči). 2,0-litrski turbodizel v povprečju porabi 6,7 litra na 100 km,
njegove emisije CO2 pa znašajo 177 g/km. 2,4-litrski GDI bencinski motor, ki bo pri nas na voljo le ob naročilu, bo »popil« 8,8 litra na 100 km, v zrak bo pa izpustil 205 g/km (samodejni menjalnik). Vsi motorji izpolnjujejo najnovejši emisijski standard Euro 6.

Večja pasivna in aktivna varnost
Zahvaljujoč visokim ocenam na štirih področjih (90% vseh možnih točk pri zaščiti odraslih potnikov, 83% pri zaščiti otrok, 67% pri zaščiti pešcev in 71% vseh možnih točk pri varnostnih pripomočkih) je novi Kia Sorento prejel maksimalnih pet zvezdic za varnost pri trku po Euro NCAP. Sorento je bil še posebej pohvaljen zaradi zaščite potniškega dela, ki je ostal stabilen v primeru trka in je nudil dobro zaščito potnikom različnih velikosti ne glede na to, kje so sedeli. Vsi potniki – vključno s
tistimi v tretji sedežni vrsti – so bili dobro zaščiteni pred poškodbami vrati, medtem ko je bil pešcem v pomoč Sorentov aktivno upogljiv motorni pokrov.

Zahvaljujoč večji uporabi zelo trdega jekla je ogrodje novega Sorenta občutno trše. Predhodnik je bil narejen iz 24,4 odstotka zelo trdega jekla (UHTS), medtem ko je karoserija novega modela sestavljena iz 52,7 odstotka zelo trdega jekla, tako da potnike v vozilu varuje v primeru trka in obenem izboljšuje vzvojno togost. Trše jeklo je bilo uporabljeno pri ojačitvi karoserije predvsem v predelu loka nad kolesi (spredaj in zadaj) ter na zadku. Novi Sorento se lahko pohvali tudi z dvakrat večjo
uporabo kaljenega jekla v primerjavi s predhodnikom (10,1 odstotka v primerjavi s 4,1 odstotka), predvsem z ojačitvami A in B stebričkov.

Sorento je v najnovejših preizkusnih trkih po Euro NCAP dosegel najvišjo oceno. Med drugim tudi v kategoriji varnostnih pripomočkov, saj ima novinec zares pester nabor le-teh. Serijsko je opremljen s pomožnim stabilnostnim sistemom (VSM), ki vozilu omogoča stabilnost pri zaviranju v ovinkih, še posebej na podlagah s slabim oprijemom. Sistem deluje v povezavi s stabilnostnim sistemom (ESC) in električnim servo volanom. Oba sistema se aktivirata, ko senzorji v vozilu zaznajo izgubo oprijema,
ter pomagata vozniku ohraniti nadzor nad vozilom.

Kupci novega Sorenta bodo lahko izbirali iz nabito polne košarice ‘aktivnih’ varnostnih tehnologij (odvisno od razpoložljivosti na posameznem tržišču): prilagodljivi pametni tempomat – ASCC (Adaptive Smart Cruise Control); sistem za opozarjanje v primeru menjave voznega pasu – LDWS (Lane Departure Warning System), ki oddaja zvočno opozorilo v primeru menjave voznega pasu brez uporabe smernikov; zaznava mrtvega kota – BSD (Blind-Spot Detection), ki z vizualnim opozorilom v stranskem ogledalu
opozarja, če se kakšno vozilo nahaja v voznikovem mrtvem kotu; opozorilo v primeru premikanja drugih vozil za njim – RCTA (Rear Cross-Traffic Alert), ki opozarja v primeru, da se za Sorentom na parkirišču premikajo druga vozila; opozarjanje na hitrostne omejitve – SLIF (Speed Limit Information Function), ki na inštrumentni plošči prikazuje hitrostne omejitve, ki jih z obcestnih prometnih znakov zaznavajo kamere.

Program preizkušanja novih vozil prvič upobljen pri novem Sorentu
Sorento 3. generacije je prvi model Kie, ki je šel skozi vse preizkusne faze znamkinega globalnega centra kakovosti, ki je ustanovljen z namenom zagotavljanja najvišje kakovosti novih vozil Kia, zasnovanih, preizkušanih in narejenih, da presežejo pričakovanja strank. Razvojni program novega modela je bil izveden na globalni ravni, saj so med nastankom modela s predprodukcijskimi primerki prevozili več kot 1,1 milijona kilometrov vzdržljivostnih testov po vsem svetu, kar je približno 27-krat
okrog Zemlje ob ekvatorju.

Razvoj vozila je potekal po Evropi, Bližnjem vzhodu, Aziji ter Severni in Južni Ameriki, kjer so v ekstremnih vremenskih pogojih prezkušali kakovost vseh komponent, uporabljenih pri novem Sorentu. Glede na to, da gre za globalno vozilo, ki se bo prodajalo po vsem svetu, so Sorenta izpostavljali ekstremno nizkim in visokim temperaturam, puščavi in strnjenim mestnim naseljem, gorskim prelazom in stalno zmrznjenim področjem. Intenzivna testiranja so med drugim izvedli na različnih evropskih
cestah.

Po vseh teh preizkušanjih po vsem svetu so nato Sorenta testirali v Kiinem globalnem centru kakovosti, ki se nahaja znotraj tovarniškega kompleksa v južnokorejskem Hwasungu, kjer proizvajajo Sorenta za Evropo in vse ostale trge (razen ZDA). Pri tej zaključni fazi preizkušanja Sorenta aktivno sodelujejo tudi vsi Kiini dobavitelji, saj to vsem vpletenim omogoča najboljši izkoristek pridobljenih izsledkov.

Zaradi zagotavljanja maksimalne vzdržljivosti v vseh pogojih gredo vsi Kiini modeli skozi omenjena testiranja, toda pri Sorentu je šlo za najbolj razširjeno ocenjevanje kakovosti kateregakoli Kiinega modela do sedaj. V prihodnje bodo vsi Kiini modeli preizkušani na tak način, kar bo zagotavljalo nenehne izboljšave kakovosti vozil in ugleda znamke kot proizvajalca vozil, ki presegajo pričakovanja strank. Tako kot vse ostale Kie, ki se prodajajo v Evropi, tudi novi Sorento nudi Kiino edinstveno
7- letno tovarniško garancijo (do 150.000 km).

Podobne objave

Dodaj odgovor