Znane vrednote pod sodobno obliko

Vedno je veljala za bolj zadržano, za takšno, ki je všeč bolj umirjenim, predvsem starejšim ljudem. A pri novi so se stvari obrnile na glavo. Njeni (starejši) pristaši še vedno prisegajo nanjo, poleg tega pa se za njo obračajo tudi mlajši, tisti, ki jim več pomenijo živahnejše barve in možnost osebnega vpliva na videz avtomobila. Celo mlajši, skrbno urejen fant s poudarjeno umetniško žilico jo je pohvalil: “Ni kaj, priznati moram, da so se tokrat res potrudili!” In upam si dati roko v ogenj,
da ima precej bolj prefinjen estetski čut kot jaz.

Govora je o novi fabii, tretji generaciji tega uspešnega Škodinega modela, ki se je na našem testu dokazal predvsem s prostorno notranjostjo in dobro tehniko. Kljub temu da se avtomobil uvršča naravnost v razred B in je z dolžino 399 centimetrov celo kakšen centimeter krajši od opla corse, renaulta clia in volkswagna pola, je v notranjosti nadpovprečno prostoren in kot tak ustreznejša izbira za tiste, ki ga kupujete kot prvi avtomobil v družini. Saj veste, oče in mama na sprednjih, otrok ali
dva na zadnjih sedežih in najrazličnejša krama v prtljažniku. Še več, med testom smo ob neki priložnosti fabio preizkusili tudi s petimi odraslimi možmi na krovu – udobja superba ne pričakujte, a vseh pet se nas je strinjalo, da v katerem ob omenjenih tekmecev ne bi niti približno tako dobro sedeli. Seveda smo si bili enotni tudi v tem, da bi, če bi se odpravili kam dlje kot na le dobrih deset ali dvajset kilometrov oddaljeno tekmo, raje šli z dvema avtomobiloma.

Fabia v svoji tretji generaciji stavi na privlačnejšo obliko in možnost izbire številnih barvnih kombinacij.

Skratka, tu si avtomobil zasluži čebelico, še eno pa ji lahko pritisnemo za prostoren in funkcionalen prtljažnik. Ta je širok in globok (v osnovi ga je za 330 litrov), s kljukicami in dodatnimi predali ob straneh in v praksi pogoltne več, kot se zdi na prvi pogled. Tri športne torbe in nekaj palic za dvoranski hokej? Brez težav. Seveda lahko prtljažnik povečate z zlaganjem naslonjal zadnjih sedežev; to je del osnovne opreme. Testni avtomobil je bil opremljen z najbogatejšim paketom style, ki
vključuje praktično vse potrebno in še precej drugega – varnost, na primer, dopolnjuje sistem s funkcijo samodejnega zaviranja v sili (ta na nevarnost trka najprej opozori z zvočnim signalom in utripajočim simbolom na armaturni plošči in nato po potrebi še močno zavre), ki se v gostem mestnem prometu izkaže kot dobrodošel in uporaben pripomoček. Med uporabnimi kosi opreme so tu še tempomat (vključno z omejevalnikom hitrosti), paket led sprednjih luči in meglenk, ki osvetljujejo tudi
notranjost ovinka, parkirna tipala na zadku, elektronski ključ, radio s 5-palčnim barvnim in na dotik občutljivim zaslonom ter povezavo apple, bluetooth … Skratka, taka fabia je temeljito opremljen avtomobil, vključno z litimi platišči in podobnim.

Notranjost je prostornejša kot pri številnih tekmecih in z nekaj racionalnosti je fabia lahko tudi prvi avtomobil v družini.

Morda z racionalnega vidika zadošča stopnjo nižji, a v resnici v ničemer bistvenem skromnejši paket ambition, vsekakor pa je prava izbira bencinski 1.2 TSI motor s 66 kW (90 KM). Gre za dobro znan prisilno polnjen štirivaljnik, ki se po eni strani ponaša z zelo dobro odzivnostjo, prožnostjo v širokem območju vrtljajev ter tihim delovanjem (malce glasnejši je le v višjih vrtljajih). Ob malce bolj umirjenem vozniku je tudi prijetno varčen in zlahka shaja z manj kot šestimi litri na sto
kilometrov, obenem pa je moči za ustrezno hitra pospeševanja in prehitevanja povsem dovolj. Prestavite stopnjo ali dve višje; pri dobrih štirih tisočakih je ta motor resnično živahne narave! Tako motorizirana fabia nima težav niti z avtocestnimi klanci, pa tudi polno obremenjena (se še spomnite petih odraslih?) ne kaže nikakršnih znakov pešanja. Preverjeno! Morda močnejša izvedba 1.2 TSI motorja? Ni nujno! Je pa res, da zraven dobite šeststopenjski ročni menjalnik namesto petstopenjskega …

Celoten paket zaokrožuje še zelo dobra lega na cesti, saj je fabia med vožnjo zelo zanesljiva in se tudi v kritičnih (mejnih) situacijah odzove zelo predvidljivo. Gre za čvrst in suveren avtomobil, ki kljub temu dovolj dobro blaži različne udarce s ceste. Malce manj dosledna je le pri več zaporednih kratkih luknjah. Skratka, nova fabia je resnično zelo dober avtomobil, saj razmeroma skromne zunanje mere in prostorno notranjost zaokrožujejo še zmogljivi in varčni motorji ter dobra tehnika,
piko na i pa dodaja poštena cena. In ta je danes, pri vse bolj racionalnih nakupnih odločitvah, zelo pomembna.

Podobne objave

Dodaj odgovor