Svetovna premiera novega modela bo 1. septembra v Pragi

Škoda bo 1. septembra 2020 v Pragi predstavila svoj prvi popolnoma električni SUV. Model za češkega avtomobilskega proizvajalca označuje začetek novega obdobja, saj je znamka z modelom Enyaq iV tudi na področju dizajna naredila naslednji razvojni korak. Prva Škoda, izdelana na modularni platformi za električna vozila (MEB) iz koncerna Volkswagen, združuje emocionalne linije in uravnotežene, dinamične proporce ter Škodino značilno prostornost in trajnostni užitek v vožnji. Karl
Neuhold, vodja zunanjega oblikovanja pri Škodi, nam je v videopogovoru predstavil posebnosti dizajna Enyaqa iV.

Enyaq iV je prvi Škodin model, izdelan na modularni platformi za električna vozila. Kako se s tem vozilom razvija Škodin oblikovalski slog?
Karl Neuhold: Tudi pri Enyaqu iV stavimo na emocionalen Škodin oblikovalski slog, ki že odlikuje Scalo, Kamiq in novo, četrto generacijo Octavie. Enyaqu iV dajejo poseben pečat tudi skulpturalne linije, prečiščene površine in kristalasti elementi, ki jih je navdahnila češka umetnost oblikovanja kristala. Vendar pa se njegova proporcionalna razmerja razlikujejo od proporcionalnih razmerij naših dosedanjih SUV-modelov: Enyaq iV ima krajši sprednji del in podaljšano strešno linijo, zaradi česar
je videti zelo dinamično in po mnenju nekaterih kot “vesoljsko plovilo”.

Kako bi povzeli dizajn prve Škode, ki je zasnovana kot popolnoma električni avtomobil?
Neuhold: Dizajn modela Enyaq iV je progresiven, uravnotežen in samozavesten. Nova proporcionalna razmerja mu dajejo prav posebno dinamiko in tudi izjemno prostornost. Velika kolesa in odmik od tal skrbijo za mogočno podobo SUV-ja.

Kateri je po vašem mnenju oblikovalski adut Enyaqa iV?
Neuhold: Nedvomno sprednji del. Tudi pri naših električnih vozilih smo uporabili markantno Škodino masko, ki znamki zagotavlja dobro prepoznavnost. Pri Enyaqu iV je pomaknjena daleč naprej in postavljena bolj pokončno, kar še poudari mogočno podobo vozila. Marsikateri pogled pritegnejo tudi celostni matrični LED-žarometi in dnevne luči v obliki črte.

Katere so največje razlike pri zunanjem dizajnu električnega vozila na osnovi platforme MEB in modela z motorjem z notranjim zgorevanjem?
Neuhold: Razlika je v višini vozila ter v previsu spredaj in zadaj. Pri vozilih na osnovi MEB so baterije vgrajene v dno vozila in zavzemajo malo prostora, zaradi česar je karoserija malo višja. To pa je navidezno kompenzirano z daljšo medosno razdaljo. Zaradi krajših previsov spredaj in zadaj je za posamezne komponente električnega pogona potreben manjši prostor kot za klasični motor z notran­jim zgorevanjem. Karoserija modela Enyaq iV je daljša in tudi zelo aerodinamična, kar pozitivno
vpliva na doseg. Količnik zračnega upora znaša od 0,27, kar je za tako velik SUV impresivno.

Zaradi česa je po vašem mnenju Enyaq iV prava Škoda?
Neuhold: Enyaq iV združuje vse Škodine odlike in prednosti v enem vozilu in je pomemben korak v trajnostno prihodnost podjetja. Povezuje dizajn, prostor in prilagodljivost ter preseneča z domiselnimi idejami in funkcijami. Obenem pa je trendovski ter primeren za družino in vožnjo na dolge relacije. Zato je popolni spremljevalec za prav vsak dan.

Podobne objave