Škoda Kamiq – Novi mestni SUV

Škoda je dala v najvišjo prestavo s produkcijo novih modelov. Kodiaq RS in Scala sta bila predstavljena ne dolgo nazaj, pa je tu že novi model, ki zaključuje paleto modelov v razredu SUV. Velikemu Kodiaqu in srednje velikemu Karoqu se je pridružil še najmanjši izmed trojice, imenovan Kamiq.

Ime zopet izhaja iz Inuitskega jezika in pomeni da se nekaj idealno prilega. Primerno, glede na to da zaključuje paleto Škodinih SUV vozil. S svojo velikostjo in dizajnom idealno združuje prednosti višjega vozila – višje pozicije sedenja in s tem boljše preglednosti – ter agilnosti kompaktnega vozila. Kamiq nadaljuje uspešen oblikovni jezik Kodiaqa in Karoqa, ter ga nadgradi z novimi vizualnimi poudarki, kot so deljene sprednje luči, dinamični smerniki in bolj pokončna maska hladilnika. Izbočene linije na pokrovu motorja in robusten sprednji spojler poudarita terenski karakter. Na zadku avtomobila tudi ne boste več našli Škodinega logotipa ampak napis ŠKODA.


Postavljen je na arhitekturo MQB A0, kar mu s dolžino 4,241 metra da za Škodo tipično velikodušno prostornino kabine. S širino 1,793 metra, višino 1,531 in medosno razdaljo 2,651 metra je ponuja največ prostora v svojem razredu. Tipično za Škodo je tudi velik prtljažnik, saj je v njem za 400 litrov uporabne prostornine, ta pa se poveča na 1395 litrov s podrto drugo vrsto sedežev. Za prevažanje dolgih predmetov pa se lahko tudi zloži tudi sovoznikov sedež.

Armaturna plošča je dominirana z 9,2-palčnim zaslonom, ki je nameščen v voznikovem vidnem polju. Opcijsko si boste lahko izbrali 10,25-palčni zaslon z digitalnimi merilniki imenovan Virtual Cockpit, Ambientalno osvetlitev kabine, ogrevane sprednje in zadnje sedeže, ogrevan volan ter 20 že dobro poznanih Simply Clever rešitev. Na dekoracijo niso pozabili tudi pri samem materialu, ki prekriva armaturno ploščo in vrata, saj spominjajo na kristalne oblike.


Že kot del standardne opreme boste dobili Front Assist in Lane Assist. Front Assist, ki vsebuje sistem samodejnega zaviranj v sili in zaščite pešcev spremlja območje pred vami pri vožnji po mestu in vam pomaga preprečiti nesreče. Lane Assist pa bo v pomoč na hitrejših cestah, kjer vam pomaga držati vozilo med črtami. Opcijsko bo na voljo radarski prilagodljivi tempomat, ki bo v kombinaciji z DSG menjalnikom deloval do popolne ustavitve in po tem tudi speljal, ko se bo ovira odmaknila. Dodate lahko še mnogo varnostnih in asistenčnih sistemov kot so zaščite ob neizogibni prometni nesreči, kjer vozilo hitro zapre okna in napne varnostne pasove. Side Assist zaznava vozila, ki so do 70 metrov stran in vas nameravajo prehiteti ali pa so v vaši mrtvi točki, na kar vas opozori s svetlobnim opozorilom v stranskem ogledalu. Opozarja vas tudi o objektih, ki so ali se premikajo za vami, kadar peljete vzvratno. Opcijsko boste imeli na voljo tudi kamere in asistenta za parkiranje, ki je sposoben samodejno parkirati tako vzvratno kot bočno. Pomočnik pri manevriranju bo avtomatsko zaustavil vozilo, če bo spredaj ali zadaj zaznal oviro v katero bi trčili. Preko sistema Auto Light Assist pa bo tudi sam zatemnil dolge žaromete ob prihajajočem prometu.

Na voljo bodo trije bencinski in eden dizelski motor, vsi pa bodo imeli vgrajeno turbino.
– Osnovni motor bo litrski, trivaljni turbobencinski motor, ki bo proizvedel 90 konjskih moči ter 175 Nm navora in bo spojen s 5-stopenjskim ročnim menjalnikom.
– Močnejši, litrski trivaljni turbobencinski motor s 115 konjskimi močmi, bo standardno spojen s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, opcijsko pa s 7-stopenjskim DSG menjalnikom.
– Najmočnejši bo turbobencinski štirivaljni 1.5-litrski motor s 150 konjskimi močmi in 250 Nm navora. Za varčevanje z gorivom, bo imel sistem izklapljanja dveh valjev, ko ne bosta potrebna. Opcijsko bo na volj s sedemstopenjskim DSG menjalnikom.
– Edini dizelski predstavnik bo 1.6-litrski turbo dizelski motor, ki razvije 115 konjskih moči in 250 Nm navora. Serijsko je spojen s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom, opcijsko pa lahko izberete 7-stopenjski DSG menjalnik.

– Litrski G-TEC motor, ki deluje na naravni plin, proizvede 90 konjskih moči in 145 Nm navora.
Z naročilom novega Kamiqa si lahko izberete tudi Sport Chassis Control. Ta opcijska šasija vam zniža vozilo za 1 centimeter in doda opcijo izbire načina vožnje. Poleg »Normalne« imate na izbiro še »Eko«, »Sport« in »Individual«.

Podobne objave