Novice Škoda

"Razred zase"

14.12.2012 · Avtohiša Pan-Jan · Avto.info

 Razred zase

Mladá Boleslav, december 2012 – Nova Škoda Octavia ponovno postavlja nova merila v razredu kompaktnih vozil. V svoji tretji generaciji še utrjuje edinstveni položaj v tem avtomobilskem segmentu. Limuzina (opomba uredništva: v resnici gre za 5-vratno kombilimuzino) prepriča s prostornostjo, ki ji ni para, z novim dizajnom, izjemno funkcionalnostjo, inovativnimi varnostnimi in komfortnimi sistemi, majhno porabo goriva, številnimi “preprosto pametnimi” rešitvami in pregovorno ugodnim razmerjem
med ceno in vrednostjo.

“Octavia je srce znamke Škoda,” pravi prof. dr. h.c. Winfried Vahland, predsednik uprave češkega avtomobilskega proizvajalca. “Na optimalen način združuje vse najboljše Škodine gene: prostornost, natančnost izdelave, sodobne, preverjene tehnologije, brezčasen dizajn, izjemno funkcionalnost in odlično razmerje med ceno in vrednostjo. Naše stranke so postale zahtevnejše. Zato je bil naš cilj, narediti tretjo generacijo Octavie še boljšo. To se odraža v vrednotah nove Octavie – ki je razred
zase,” zaključuje Winfried Vahland.

Škoda Octavia kot celota že od nekdaj predstavlja nekoliko “več” avtomobila. To je zasluga izjemne prostornosti, pa tudi v tem segmentu edinstvene kombinacije elegantne limuzinske oblike in praktičnih prednosti vozila z velikim pokrovom prtljažnika. Nova generacija ta edinstveni položaj še utrjuje. “Z novo Octavio dosledno sledimo poti, ki smo si jo začrtali pri Škodi. Octavia ponuja odlike vozila srednjega razreda za ceno vozila kompaktnega razreda. Je idealna izbira za zahtevne,
samozavestne kupce, ki pričakujejo sodobno Octavio z vsemi njenimi prednostmi. Je najboljše, kar ponujamo,” pravi dr. Frank Welsch, ki je kot član uprave družbe Škoda odgovoren za tehnični razvoj.

Prostornost brez primere, optimalna funkcionalnost
Nova Octavia v svojem segmentu postavlja visoka merila glede prostornosti. “Nova Octavia ima prostorska razmerja, ki so sicer značilna za vozila višjih razredov,” poudarja dr. Welsch. Nobeno drugo kompaktno vozilo nima tako velike notranje dolžine (1.782 mm), toliko prostora za kolena (73 mm) in toliko prostora za glavo zadaj (980 mm). Nova Octavia se poleg tega lahko pohvali z največjim prtljažnikom v svojem razredu: 590 l. Tudi druge notranje mere so večje kot pri prejšnji generaciji tega
modela: prostor za glavo spredaj: +8 mm; prostor za komolce spredaj: +39 mm; prostor za komolce zadaj: +26 mm.

Nova raven kakovosti: markanten, prečiščen in brezčasen dizajn
Nova Škoda Octavia ne prepriča samo s prostornostjo in funkcionalnostjo, temveč tudi z dizajnom. Vodja oblikovanja pri znamki Škoda Jozef Kabaň in njegova ekipa so vozilo zasnovali povsem na novo. Octavia še nikoli ni bila tako dinamična in hkrati brezčasno elegantna, markantna, kakovostna in suverena. “Vsaka linija in vsak spoj odraža natančnost, s katero sta bila izdelana. Nova Octavia je nedvoumno prepoznavna v množici avtomobilov,” je prepričan dr. Welsch. Je bistveno daljša (90 mm) in
širša (45 mm) od Octavie druge generacije. Za 108 mm je daljša tudi medosna razdalja, kar je v prid predvsem potnikom na zadnji sedežni klopi.

Sprednji del vozila ima suveren in samozavesten izraz, ki ga poudarjajo vodoravne linije in na novo pozicioniran logotip znamke Škoda. Stranski del je oblikovan bistveno bolj dinamično kot pri prejšnji generaciji. K temu prispevajo dolga medosna razdalja in krajši previs spredaj ter daleč nazaj potegnjeni C-stebriček. Visoka, ostra tornado linija optično podaljša vozilo in daje silhueti markantne kupejevske poteze (opomba uredništva: pobožna želja proizvajalca po dodani vrednosti…). Nova,
prepoznavna značilnost je višja dinamična linija stranskih stekel zadnjih vrat, t. i. plavut. To je majhen, a učinkovit pregib, ki vozilu daje moč in usmeritev. Natančnost izdelave, kakovost in optimalna prostorska razmerja zaznamujejo tudi zadek. Vse je na svojem mestu, pravilno razporejeno. Zadnje luči imajo značilno obliko črke C in svetijo z intenzivno svetlobo. Prečiščenost, eleganca in predvsem prostornost: to so značilne lastnosti notranjosti nove Octavie. Škodini oblikovalci so povsem
na novo zasnovali tudi notranjost vozila.

Varnost na najvišji ravni
Eden najpomembnejših ciljev pri razvoju nove Octavie je bil, zagotoviti še višjo raven varnosti. Zato so Škodini inženirji razvili celo vrsto najsodobnejših varnostnih sistemov: mednje sodijo Front Assistant/zaviranje v sili (od maja 2013 naprej), Lane Assistant, ki vozilu pomaga ohranjati smer na voznem pasu, večnaletno zaviranje/ avtomatsko zaviranje pri prometni nesreči, Crew Protect Assistant/zaščita vozila pri prometni nesreči, Driver Activity Assistant (zaznavanje utrujenosti voznika)
in aktivni pokrov motornega prostora za zaščito peščev. Ti sistemi pomagajo preprečevati prometne nesreče ali ublažijo posledice za potnike in druge udeležence v prometu.

Najmlajšemu Škodinemu modelu zagotavljajo stabilno lego na cesti natančno usklajeno podvozje, dolga medosna razdalja ter toga in lahka karoserija. Ob prometni nesreči poskrbi obsežen paket pasivnih varnostnih elementov za najboljšo možno zaščito voznika in potnikov. Pred poškodbami jih varuje do devet varnostnih blazin v kombinaciji s 3-točkovnimi varnostnimi pasovi. Octavia je prvič opremljena s kolensko varnostno blazino (serijska oprema v državah EU) in z zadnjima stranskima varnostnima
blazinama.

Nova raven učinkovitosti: emisija CO2 od 89 g/km naprej
Škodini inženirji so pri Octavii bistveno zmanjšali tudi porabo goriva in emisije škodljivih snovi. K temu prispevajo novi bencinski in dizelski motorji, nizek količnik zračnega upora cx in majhna masa vozila. Pri novi Škodi Octavia GreenLine (1.6 TDI/81 kW) znašajo emisije CO2 samo 89 g/km, poraba dizelskega goriva pa 3,4 l/100 km. Kupci lahko izbirajo med štirimi bencinskimi motorji – vsi z najsodobnejšo tehnologijo TSI – in štirimi sodobnimi dizelskimi motorji TDI z vbrizgavanjem goriva
preko skupnega voda. Pozneje bo ponudbo dopolnil tudi motor na zemeljski plin. Razen za osnovni bencinski in osnovni dizelski motor je za vse agregate na voljo izvedba Green tec s sistemom start-stop in rekuperacijo. Najzmogljivejši motor je 1.8 TSI z močjo 132 kW. Motorji so lahko kombinirani z ročnim menjalnikom ali avtomatskim menjalnikom z dvojno sklopko DSG. Načrtovani sta tudi izvedba s štirikolesnim pogonom in izrazito športna Octavia RS. Kljub večjim dimenzijam in večjemu številu
vgrajenih tehnologij je nova Škoda Octavia do 102 kg lažja od predhodnice. To je zasluga dosledne lahke gradnje, napredne zasnove karoserije, uporabe jekel visoke in najvišje trdnosti ter premišljene izbire materialov. Prihranek mase je odvisen od dejanske konfiguracije vozila.

Inovativne tehnologije za najvišjo raven udobja
Nova Škoda Octavia ponuja številne nove komfortne funkcije, ki so bile doslej domena vozil višjega razreda. Vse so premierno na voljo za Octavio, nekatere pa so popolna novost tudi za znamko Škoda. Nove tehnologije nikakor niso same sebi namen, temveč predstavljajo pomembno dodano vrednost za kupce: niso tehnične igračke, temveč pomočniki, ki zagotavljajo varnejšo in udobnejšo vožnjo.

Prvič je za katerokoli vozilo znamke Škoda na voljo avtomatsko uravnavanje razdalje Adaptive Cruise Assistant. Novi Intelligent Light Assistant omogoča avtomatski vklop in izklop dolgih luči in izboljšuje udobje in varnost v cestnem prometu. Automatic Parking Assistant olajšuje parkiranje. Pozneje bo za Škodo prvič na voljo tudi prepoznavanje prometnih znakov v paketu Traveller Assistant, ki na zaslonu prikazuje prometne znake ob cesti. Z izbiro voznega profila Driving Mode Selection lahko
voznik vpliva na določene vozne zmogljivosti. Še ena novost je električno panoramsko dvižno-pomično strešno okno: prozorno panoramsko strešno okno povečuje udobje in prispeva k prijetnejšemu počutju v vozilu. Za novo Octavio je na voljo tudi sistem za zaklepanje in zagon brez ključa KESSY (Keyless Entry Start and Exit System).

Nova generacija infotainment sistemov
Nova Octavia navdušuje z novo generacijo radijskih in radijsko-navigacijskih sistemov. Najboljši sistemi v ponudbi so pri Škodi prvič opremljeni z zaslonom na dotik, ki ima senzor približevanja in funkcijo listanja. Kristalno čist zvok ustvarjata novi avdiosistem CANTON in akustično optimizirani potniški prostor.

Preprosto pametne rešitve
Tako kot vsak model Škoda se tudi nova Octavia lahko pohvali z vsestransko funkcionalnostjo. Odvisno od izvedbe je serijsko ali opcijsko na voljo naslednja oprema: zložljivi transportni elementi za prtljažnik omogočajo, da varno in fiksirano na dno shranite različne predmete. Škoda Octavia je prvič opremljena z dvostransko podlogo za prtljažnik. Strgalo za led je zataknjeno za loputo rezervoarja za gorivo, varnostni brezrokavnik pa je shranjeno v držalu pod voznikovim sedežem. V predalu v
vratih je koš za odpadke. Na multimedijski nosilec lahko odložite iPod, mobilni telefon in podobne naprave. Velik predal za očala v sprednji stropni konzoli je le eden izmed številnih predalov, nosilcev in kaveljčkov, ki skrbijo, da sta notranjost in prtljažnik vedno kot iz škatlice. Vozilo ima tudi zaščito proti točenju napačnega goriva in zadnjo polico, ki se zloži za zadnjimi sedeži.

PREDHODNA NOVICA

 Mini Superb

'Mini-Superb'

Čakanja na tretjo generacijo zelo popularne in prodajno uspešne Čehinje je konec, ker so Čehi danes pokazali prve uradne fotografije nove octavie, poleg tega pa so razkrili še nekaj tehničnih informacij o novem Škodinem ‘Mini-Superbu’.

11.12.2012 · Avtohiša Pan-Jan · Avto.info

NASLEDNJA NOVICA

Od leta 1905 izdelanih 15 milijonov vozil

Od leta 1905 izdelanih 15 milijonov vozil

– Jubilejni avto je nova Škoda Octavia tretje generacije
– Škoda bo v letu 2013 nadaljevala z največjo modelsko ofenzivo v zgodovini     družbe
– Škoda je samo v preteklih 12 mesecih izdelala milijon avtomobilov
– Strategija rasti 2018 prinaša rezultate – povečali bodo kapacitete

8.2.2013 · Avtohiša Pan-Jan · Avto.info