Radarski tempomat – varnejša vožnja!

Na popolnoma samovozeče avtomobile bomo morali počakati še kar nekaj časa. Strokovnjaki ocenjujejo da bi lahko trajalo tudi 30 let, da bomo na cesti videli prvo popolnoma samovozeče vozilo. Dober korak proti temu cilju pa lahko vidimo že v najnovejših vozilih, ki so trenutno na cestah. Novejši avtomobili, kot sta Škod Superb in Octavia so opremljeni z radarjem, senzorji in kamerami, ki so v prvi vrsti nameščeni za našo varnost.

Delovanje tempomata verjetno pozna velika večina izmed vas. Nastavite določeno hitrost in računalnik sam ohranja to hitrost, dokler je vi ne prekličete ali z gumbom ali z zavoro. Radarski oziroma aktivni tempomat temu sistemu doda zaznavanje ovir pred vami ter posledično prilagajanje hitrosti vozila oviri pred vami. Če imate aktivni tempomat nastavljen na 130 km/h in se vozilo pred vami vozi s 110 km/h bo vozilo samodejno upočasnilo na določeni varnostni razdalji in izenačilo hitrost ovire pred vami. Ko se bo ovira umaknila ali se boste vi postavili na prehitevalni pas, bo radar zaznal da ovire ni več in znova pospešil na določeno hitrost.

https://www.youtube.com/watch?v=iKiqMO6XMKc

Tak sistem je uporaben v več situacijah:

  • Ob dolgotrajnem potovanju na avtocesti se vozilo samo ukvarja s pospeševanjem in zaviranjem ter vam s tem olajša vožnjo.
  • Radar zazna oviro tudi ko je vaše oko ne, kot je recimo gosta megla ali neosvetljeno vozilo ponoči.
  • V gostem prometu in gneči je v povezavi s sistemom start-stop pravi dar, saj sistem deluje do popolne ustavitve. Ko radar zazna, da se je vozilo pred njim premaknilo se tudi vaše vozilo premakne naprej in znova ustavi. Vam preostane le še manevriranje.
  • Če sistemu dodamo še sistem za nenamirno preprečevanje zapuščanja voznega pasu je vozilo na avtocesti že praktično samostojno. Tu delujeta poleg aktivnega tempomata še 2 sistema. Lane Assist, ki pomaga vozilo ohranjati med čtami voznega pasu ter sistema lane centering, ki vašemu vozilu ne le preprečuje zapustitev voznega pasu ampak ga aktivno drži na sredini pasu.
  • Sistem pa je pred kratkim v Superbu in Octaviji dobil še eno nadgradnjo. Imenuje se predvidljivi aktivni tempomat. Ta s pomočjo kamere, ki skenira za prometnimi znaki in podatki s svetovnih digitalnih zemljevidov pomaga prilagajati hitrost vozila tudi po hitrostnih omejitvah in stopnjo zavojev pred vozilom.
    Primer: Na vozite se po avtocesti in vklopite aktivni tempomat. Vozilo prepozna omejitev 130 km/h in jo nastavi. Ko preko kamere zazna prometni znak za omejitev hitrosti 110 km/h, zmanjša hitrost na 110 km/h. Zaznati zmore celo začasne omejitve, kot so omejitve dela na cesti. Sistem gre še celo en korak dlje. Če se peljete po regionalni cesti kjer je omejitev 90 km/h in vozilo zazna, da se približuje ovinku, kjer hitrost 90 km/h nikakor ni varna ali primerna, bo na zaslonu pred voznikom to izpisal in samodejno zmanjšal hitrost za čas trajanja ovinka. Isto naredi ko se približujete krožišču.

Takšni sistemi nikakor niso popolni, zato je še vedno ves čas potreben nadzor voznika, a na dolgi vožnji bo pot veliko bolj udobna, ko veste da za vašo varnost in udobje skrbijo kamere, senzorji in radar.

Podobne objave