Pozitiven rezultat poslovanja v prvem polletju 2022

ŠKODA AUTO je v prvem polletju 2022 po vsem svetu dobavila 360.600 vozil, kar je 30 odstotkov manj kot v enakem obdobju lanskega leta. Razlogi za to so učinki vojne v Ukrajini in še vedno prisotno pomanjkanje polprevodnikov. Dobiček iz poslovanja v višini 676 milijonov evrov je za 30,6 odstotka nižji kot v prejšnjem letu, vendar donosnost prodaje s 6,6 odstotka ostaja stabilna (lani: 9,6 odstotka). ŠKODA AUTO nadaljuje s programom NEXT LEVEL EFFICIENCY+ in za celotno leto še naprej pričakuje
visoko donosnost prodaje.

Klaus Zellmer, predsednik uprave družbe ŠKODA AUTO, je povedal: “Kljub številnim geopolitič­nim in makroekonomskim izzivom se je izkazalo, da je ŠKODA AUTO odporna na krize. Naše poslovanje je stabilno, povpraševanje po naših modelih ostaja veliko, stranke pa nam ostajajo zveste kljub neizogibnim čakalnim dobam. Za to bi se jim rad zahvalil, prav tako pa tudi vsem zaposlenim, ki v teh časih izkazujejo visoko stopnjo odpornosti in prilagodljivosti ter se trudijo, da bi naši kupci čim prej
prejeli svojo novo Škodo. Pričakujemo, da se bodo razmere na področju oskrbe s polpre­vod­niki v prihodnjih tednih in mesecih še naprej umirjale. Konec avgusta bomo svetovni javnosti predstavili novo podobo naše znamke, s katero bo ŠKODA v desetletje preobrazbe vstopila z nove pozicije.”

Christian Schenk, direktor za finance in IT v družbi ŠKODA AUTO, je dodal: “Zahtevne razmere z začetka leta so se v drugem četrtletju še bolj zaostrile. Kljub temu se ŠKODA s to situacijo dobro spopada: čeprav smo kupcem zaradi pomanjkljive oskrbe z deli dobavili bistveno manj vozil, zviša­nje cen energentov in surovin pa je znatno povečalo stroške, smo v drugem četrtletju uspeli ohraniti visoko donosnost prodaje, ki je enako kot v prvem četrtletju znašala 6,6 odstotka. Še naprej bomo
delovali kot močna ekipa in se spopadali z izzivi, predvsem z motnjami v svetovnih dobavnih veri­gah in učinki vojne v Ukrajini. Zato sistematično nadaljujemo z izvajanjem programa za znižanje stroškov in povečanje učinkovitosti, imenovanega NEXT LEVEL EFFICIENCY+.”

Martin Jahn, direktor prodaje in marketinga v družbi ŠKODA AUTO, je poudaril: “Za nami je izjemno zahtevno prvo polletje. Poleg pomanjkanja polprevodnikov in koronapandemije nas je še posebej prizadela vojna v Ukrajini: v Rusiji, na našem drugem najpomembnejšem svetovnem trgu, smo do nadaljnjega prekinili proizvodnjo vozil v tovarnah Kaluga in Nižni Novgorod ter ustavili ves izvoz tja. Poleg tega smo morali zaradi požara pri enem od naših dobaviteljev v preteklih mesecih večkrat prekiniti
proizvodnjo naše prodajne uspešnice OCTAVIA. Zdaj proizvodnja spet poteka s polno zmogljivostjo. Pozitivno je tudi kontinuirano visoko povpraševanje po naših vozilih. Zelo si prizadevamo, da bi zmanjšali zaostanek pri naročilih in skrajšali čakalne dobe za naše kupce.”

Promet skupine ŠKODA AUTO Group* se je zaradi konsolidacije nekoliko povečal, in sicer za 0,2 odstotka, na 10,2 milijarde evrov. Zaradi konsolidacije družbe OOO Volkswagen Group Rus pod družbo ŠKODA AUTO a.s. od začetka leta podatkov ni mogoče neposredno primerjati z enakim obdobjem lani. Donosnost prodaje je ostala na solidni ravni in znaša 6,6 odstotka (v enakem obdobju lanskega leta: 9,6 odstotka), dobiček iz poslovanja pa se je zmanjšal za 30,6 odstotka in je znašal 676
milijonov evrov. S programom NEXT LEVEL EFFICIENCY+ se češki avtomobilski proizvajalec sistematično sooča z večplastnimi izzivi, tako da povečuje potencial zaslužka ter optimizira materialne, proizvodne in fiksne stroške. ŠKODA AUTO se še naprej osredotoča na cenovno dostopne vstopne modele in močno ponudbo električnih modelov. Na podlagi tega podjetje za celotno leto še naprej pričakuje dober rezultat poslovanja in stabilno donosnost prodaje.

Prvo polletje 2022: ŠKODA AUTO po vsem svetu prodala 360.600 vozil
V prvih šestih mesecih letošnjega leta je češki avtomobilski proizvajalec kupcem po vsem svetu dobavil 360.600 vozil. To je 30,0 odstotka manj kot v primerljivem obdobju lanskega leta (od januarja do junija 2021: 515.300 vozil).

V Zahodni Evropi so se dobave od januarja do junija zmanjšale za 24,1 odstotka, in sicer na 180.500 vozil (2021: 237.900 vozil). V Nemčiji, na svojem največjem svetovnem trgu, je podjetje zabeležilo 16,4-odstotno zmanjšanje dobav kupcem, in sicer na 63.500 vozil (prvo polletje 2021: 75.900 vozil). V Srednji Evropi je ŠKODA AUTO v prvem polletju 2022 kupcem dobavila 69.800 vozil (v primer­javi s 97.400 od januarja do junija 2021; –28,4 odstotka). Na domačem češkem trgu je bilo v tem
obdobju kupcem dobavljenih 35.500 vozil, kar je 19,4 odstotka manj kot v enakem obdobju lani (prvo polletje 2021: 44.000 vozil).

V Vzhodni Evropi brez Rusije je avtomobilski proizvajalec kupcem dobavil 15.200 vozil (od januarja do junija 2021: 21.700; –30,1 odstotka). V Indiji je ŠKODA AUTO zabeležila močno rast, saj je med januarjem in junijem 2022 dobavila 25.900 vozil, kar je 428,7 odstotka več kot lani (prvo polletje 2021: 4.900 vozil). V Rusiji se jasno kažejo posledice ustavljenih dobav; avtomobilski proizvajalec tam od 3. marca kupcem ni dobavil nobenega vozila. Od januarja do junija je ŠKODA AUTO
dobavila skupno 14.600 vozil (prvo polletje 2021: 52.800; –72,3 odstotka). V Turčiji je podjetje dobavilo 9.800 vozil (od januarja do junija 2021: 17.600; –44,4 odstotka). Na Kitajskem se je prodaja v prvem polletju 2022 zmanjšala za 43,9 odstotka, na 24.700 vozil (prvo polletje 2021: 44.000 vozil).

Vozila znamke ŠKODA, dobavljena končnim kupcem v prvem polletju 2022 (število vozil, zaokroženo, po modelih; +/– v odstotkih glede na lansko leto):
ŠKODA OCTAVIA (61.000; –49,5 %)
ŠKODA KODIAQ (50.600; –21,8 %)
ŠKODA KAMIQ (47.200; –36,0 %)
ŠKODA FABIA (45.900; –19,0 %)
ŠKODA KAROQ (43.000; –43,1 %)
ŠKODA SUPERB (33.100; –17,5 %)
ŠKODA ENYAQ (22.200; +52,2 %)
ŠKODA SCALA (21.300; –23,7 %)
ŠKODA KUSHAQ (13.500; –)
ŠKODA RAPID (12.300; –67,5 %)
ŠKODA SLAVIA (10.300; –)

Podobne objave