Posodobitev prodajne uspešnice

Modelska prenova Škode Karoqa: štiri leta po začetku prodaje je Škoda Auto osvežil svojo drugo SUV modelsko serijo. Tako bo zgodbo o uspehu nadaljeval tudi v prihodnjih letih. Posodobitev za kompaktni SUV‑model pomeni ne le sistematično izpopolnjen oblikovalski slog, temveč tudi trajnostne materiale, nove tehnologije in učinkovitejše motorje aktualne generacije EVO. Kodiaqov manjši brat je bil leta 2020 in v prvi polovici leta 2021 za Octavio drugi po vsem svetu najbolje
prodajani Škodin model.

Thomas Schäfer, predsednik uprave družbe Škoda Auto, je poudaril: “Z več kot pol milijona prodanih vozil je Karoq eden od stebrov uspeha naše znamke. Želimo, da tako tudi ostane, zato smo ga za naslednja leta načrtno posodobili: osvežili smo dizajn, optimizirali aerodinamiko ter vgradili najsodobnejše asistenčne in infotainment sisteme. Prepričan sem, da bomo s tem celovitim paketom nadaljevali Karoqovo zgodbo o uspehu.”

Svež dizajn, izboljšana aerodinamika in trajnostni materiali v notranjosti
Škoda Auto je pri novem Karoqu načrtno razvil svoj oblikovalski jezik in poskrbel za še markantnejši videz SUV-ja. Poleg širše, zdaj šesterokotne Škodine mreže hladilnika Karoqovo podobo poudarja­jo vitkejše sprednje in zadnje luči ter aerodinamično optimizirana aluminijasta platišča. K boljši aerodinamiki vozila in manjšim emisijam CO2 poleg aluminijastih platišč z aerodinamičnimi vstavki iz črne plastične mase prispevata tudi trikotna elementa ob zadnjem steklu in nov zadnji usmernik zraka.
V notranjosti Škoda stavi na nove sedežne prevleke, opcijsko iz trajnostnih materialov. Karoq je opremljen z novimi tehnologijami, tokrat prvič s celostnimi matričnimi LED-žarometi in razširjeno ponudbo asistenčnih sistemov. Pika na i posodobljenega Škode Karoqa je pet učinkovitih motorjev iz generacije EVO koncerna Volkswagen. Dva dizelska in trije bencinski agregati imajo razpon moči od 81 kW (110 KM) do 140 kW (190 KM). Bencinski motor 2.0 TSI z močjo 140 kW
je na voljo ekskluzivno za Karoq Sportline in samo v kombinaciji s štirikolesnim pogonom. Motor 2.0 TDI z močjo 110 kW je mogoče kombinirati s sprednjim ali štirikolesnim pogonom.

Škoda je leta 2017 s Karoqom predstavila drugi model iz svoje družine SUV-jev. Novi Karoq združuje značilnosti znamke Škoda ter poleg izjemne prostornosti nudi tudi visoko raven praktične uporabnosti in odlično razmerje med ceno in kakovostjo. Trenutno je naprodaj v 60 državah po vsem svetu, proizvajajo pa ga na Češkem, Slovaškem, v Rusiji in na Kitajskem.

Večji, bolj razpotegnjen in bolj aerodinamičen: izpopolnjeni oblikovalski jezik Škodinih SUV-modelov je zaznamoval tudi posodobljenega Karoqa. Model je dobil širšo, zdaj šesterokotno Škodino mrežo hladilnika, zaradi katere je skupaj z novim spodnjim delom sprednjega odbijača videti bolj robusten. Sprednja žarometa in tudi zadnje luči so zdaj vitkejši. Ustvarjajo ‘štirioko’ grafično podobo in so prvič na voljo s celostno matrično LED-tehnologijo. Nov, daljši zadnji usmernik zraka, spodnji del
sprednje­ga odbijača s tako imenovanimi zračnimi zavesicami, aerodinamično optimizirane obloge rezervoarja za gorivo na dnu vozila in nova aerodinamično optimizirana aluminijasta platišča s premerom 17, 18 ali 19 palcev prispevajo k zmanjšanju količnika zračnega upora na 0,30 oz. za več kot devet odstotkov. Karoq s tem dosega eno najboljših vrednosti v segmentu.

Škodin glavni oblikovalec Oliver Stefani pravi: “Osveženi Karoq je zdaj opazno samozavestnejši. Širša, šesterokotna Škodina mreža hladilnika in novi odbijač dajeta sprednjemu delu izrazitejšo podobo. Za bolj dinamičen videz sta poskrbela tudi vitkejša, na novo umeščena LED-žarometa s ‘štirioko’ grafično podobo. Novo oblikovane zadnje luči ta vtis poudarjajo tudi na zadku vozila, novi zadnji usmernik zraka pa podaljša Karoqov profil.”

Novo zasnovani in tridimenzionalno oblikovani odbijač je realiziran v barvi avtomobila, široka spodnja odprtina za dovod zraka ima kristalasto mrežasto strukturo. Stranska zaključna elementa v obliki črke L po videzu spominjata na zračne zavesice; sprednji del pa se zaključi z robustnim, hrapavim usmernikom zraka, ki je črne barve. Zračni zavesici na spodnjem delu sprednjega odbijača namerno speljujeta zrak ob straneh skozi sprednji odbijač in sprednji kolesi ter tako zmanjšujeta
vrtinčenje zraka in zračne tokove. Za zmanjšanje zračnega upora ob dnu vozila ima Karoq v kombinaciji s štirikolesnim pogonom prvič aerodinamično optimizirane obloge rezervoarja za gorivo, ki prekrivajo tudi zadnjo premo.

Novo umeščena, vitkejša sprednja žarometa in opcijska celostna matrična LED-tehnologija
Prav do Škodine mreže hladilnika segata zdaj občutno vitkejša sprednja žarometa. Dinamično podobo poudarjajo tudi nove dnevne luči, ki so zdaj deljene. Pri opcijski najbolj izpopolnjeni različici sprednjih žarometov je prvič v Karoqu na voljo celostna matrična LED-tehnologija. V žarometih sta drug nad drugim nameščena po dva LED-modula. Oba sta odgovorna za zasenčene in dolge luči ter posebno v načinu zasenčenih luči v temi ustvarja markantno ‘štirioko’ grafično podobo. Pri standardni izvedbi
ima Karoq v zgornjem žarometu že serijsko vgrajene LED-module, v spodnjem ohišju pa so ločene meglenke.

Nov spodnji del zadnjega odbijača in ostro začrtane zadnje LED-luči
Zadnji usmernik zraka, ki krasi novo oblikovani zadek Škode Karoqa, je nekoliko daljši, lakiran v barvi vozila in optično podaljša njegov profil. Skupaj s stranskima trikotnima elementoma, kakršne uporabljajo tudi pri proizvodnji letal, zmanjšuje vrtinčenje zraka za vozilom, izboljšuje aerodinamiko in tako znižuje emisije CO2. Novo oblikovani spodnji del zadnjega odbijača je pod spodnjim robom prtljažnika lakiran v barvi vozila, črni zadnji difuzor iz robustne plastične mase pa izstopa z
reliefno grafiko. Škodini oblikovalci so pri Karoqu na novo oblikovali tudi zadnje luči. Linije so začrtane ostreje in luči so že serijsko izdelane v celostni LED-tehnologiji. Od opremskega paketa Ambition naprej imajo dinamične smernike in funkcijo animirane pozdravne osvetlitve. Poleg kristalastih struktur je za Škodo značilna tudi svetlobna grafika v obliki črke C.

Nova aerodinamična aluminijasta platišča in dve novi barvi
Za novega Škodo Karoqa je na voljo devet zunanjih barv, vključno z novima kovinskima barvama feniksovo oranžna in grafitno siva. K boljši aerodinamiki prispevajo trije novi tipi aluminijastih platišč: dva med njimi, Scutus (17 palcev) in Sagitarius (19 palcev), imata aerodinamične vstavke iz črne plastične mase, ki zmanjšujejo vrtinčenje zraka okrog koles. Tudi 18-palčno platišče Miram je aerodinamično optimizirano. Dizajn Scutus je v opremski izvedbi Style serijski;
aerodinamični platišči Miram in Sagitarius sta na voljo opcijsko.

Trije opremski paketi in model Sportline
Novi Škoda Karoq je na voljo v opremskih izvedbah Active, Ambition in Style ter kot model Sportline. V tej izvedbi je paket črnih elementov serijski, strešne letve in okenski okviri so lakirani v črni barvi z visokim sijajem. Novi Karoq je dolg 4.390 milimetrov in širok 1.841 milimetrov; medosna razdalja pri modelih s sprednjim pogonom znaša 2.638 milimetrov, pri modelih s štirikolesnim pogo­nom 2.630 milimetrov. Prostornina prtljažnika pri modelu s standardnimi sedeži še vedno
znaša 521 litrov in 1.630 litrov pri podrtih naslonjalih zadnjih sedežev. Pri modelu s sedeži VarioFlex prostornina prtljažnika znaša 588 litrov oz. 1.605 litrov pri podrtih naslonjalih zadnjih sedežev; pri izgrajenih sedežih znaša 1.810 litrov.

Notranjost posodobljenega Karoqa je še bolj trajnostna in udobna. V novem opcijskem paketu Eco so sedežne prevleke izdelane iz veganskih in recikliranih materialov. Za sveže poudarke skrbijo razširjena ambientna LED‑osvetlitev ter nove dekorativne letve na armaturni plošči in vratnih oblogah. Po želji je lahko sovoznikov sedež električno nastavljiv. Škodin glavni oblikovalec Oliver Stefani pravi: “Notranjost Karoqa je zaradi novo zasnovanih dekorativnih letev in sedežnih
prevlek zdaj občutno sodobnejša, novih je tudi nekaj komfortnih funkcij. Glavna posebnost je novi paket Eco, pri katerem smo stavili na veganske, deloma reciklirane in za ponovno uporabo primerne materiale. Za sedežne prevleke smo na primer uporabili material, pridobljen iz recikliranih plastenk.”

Škoda s paketom Eco za prenovljeni Karoq nudi posebno trajnostno dodatno opremo: na prevlekah so aplikacije iz veganskih, usnju podobnih materialov, specifični nasloni za roke so izdelani iz mate­ri­ala Suedia v ekskluzivnem barvnem odtenku kavno rjava. Dekorativne letve Nisha z belo površino v vratnih oblogah dopolnjuje razširjena ambientna LED-osvetlitev, ki prostor za noge osvetljuje v beli barvi, sprednje in zdaj tudi zadnje vratne obloge pa v desetih barvah po izbiri. Po želji je ta
oprema na voljo tudi pri drugih paketih. Za opremski paket Ambition je zdaj na voljo dekorativna letev Unique Chrom na armaturni plošči, od paleta Karoq Style naprej so letve realizirane v klavir­skem laku. V vratnih oblogah so dekorativne letve v dizajnih Anodized Cross Line (Ambition) in Linear Diamonds z belo površino (Style). Pri izvedbi Karoq Sportline v notranjosti izstopajo vratne letve karbonskega videza, športni sedeži z integriranimi vzglavniki in večfunkcijski volan s
tremi kraki.

Več udobja z novimi funkcijami sedežev
Poleg novih dekorativnih elementov in sedežnih prevlek osveženi Škoda Karoq zdaj potnikom nudi še več udobja. Od opremskega paketa Style naprej je opcijsko prvič tudi za sovoznikov sedež na voljo električno nastavljanje s pomnilniško funkcijo. Integrirana pomnilniška funkcija shrani osebne nastavitve in jih ob pritisku na gumb znova prikliče. Poleg tega je mogoče po želji električno nastav­ljati ledveno oporo na obeh sprednjih sedežih in jo tako prilagajati željam voznika in sovoznika.
Po želji je na voljo tudi prilagodljiva sedežna zasnova VarioFlex, pri kateri so trije elementi zadnje sedežne klopi deljivi v razmerju 40 : 20 : 40.

Posodobljeni Škoda Karoq je na voljo s petimi sodobnimi in učinkovitimi motorji generacije EVO iz koncerna Volkswagen. Agregati imajo razpon moči od 81 kW (110 KM) do 140 kW (190 KM). Trije bencinski motorji TSI so z vbriz­gal­nimi tlaki do 350 barov še posebno učinkoviti. Emisije dušikovih oksidov (NOx) obeh dizelskih motorjev so zaradi naknadne obdelave izpušnih plinov v postopku twindosing opazno nižje od standardov. Bencinski motor 2.0 TSI z močjo 140 kW
(190 KM) je na voljo ekskluzivno za Karoq Sportline ter samo v kombinaciji s 7-stopenjskim menjalnikom DSG in štirikolesnim pogonom. Za močnejšega od obeh dizelskih motorjev sta pogon 4×4 in 7‑stopenjski menjalnik z dvojno sklopko DSG na voljo opcijsko.

Direktor tehničnega razvoja pri družbi Škoda Auto Johannes Neft je povedal: “Z aktualno generacijo naših sodobnih agregatov EVO nam je uspelo povečati učinkovitost in zmanjšati emisije CO2 in NOX. Pri dizelskih pogonih stavimo na posebno učinkovito obdelavo izpušnih plinov v postopku twindosing, pri bencinskih motorjih smo porabo zmanjšali med drugim z visokim vbrizgalnim tlakom. Poleg tega aktualni motorji zdaj moč razvijajo veliko bolj skladno.”

Visokoučinkoviti motorji EVO in manjše emisije
Škoda Auto je uvedel številne tehnične ukrepe za povečanje učinkovitosti motorjev iz aktualne generacije EVO in za zmanjšanje emisij. Pri dizelskih motorjih nizko porabo omogočajo masno optimizirane ročične gredi ter obširne spremembe vodenja izpušnih plinov, turbosistema, vbrizgal­nega sistema in toplotnega managementa. Poleg tega so agregati TDI opremljeni z izpopolnjeno obdelavo izpušnih plinov s selektivno katalitično redukcijo (SCR) in dvema katalizatorjema. V tako imenovanem postopku
twindosing se aditiv AdBlue® načrtno vbrizgava pred dva zaporedno nameščena katalizatorja, zato so emisije dušikovih oksidov (NOx) opazno nižje od standardov. Bencinski motorji TSI generacije EVO so učinkovitejši od predhodnih pogonov: vbrizgalni tlak do 350 barov zagotavlja manjše hidravlične izgube in omogoča manjšo črpalno količino goriva. Pri motorjih 1.0 TSI in 1.5 TSI je inovativna, le 150 mikrometrov (0,15 milimetra) debela plazemsko nanešena prevleka bloka motorja
nadomestila litoželezne tekalne puše valjev, kar pripomore k manjšemu notranjemu trenju v treh valjih. Zato se zmanjšajo poraba goriva in emisije, zaradi enako­mernejše porazdelitve in odvajanja toplote v zgorevalnih prostorih pa je manjša tudi toplotna obremenitev. Motor 1.5 TSI z aktivnim upravljanjem valjev (ACT) poleg tega pri nizkih obremenitvah samodejno izklopi dva valja in s tem še dodatno zmanjša porabo.

Škoda Karoq se ponaša z najnaprednejšo povezljivostjo: opremljen je z infotainment sistemi tretje generacije modularne infotainment platforme (MIB) koncerna Volkswagen, integrirana eSIM-kartica pa mu zagotavlja stalno povezanost. Aplikacije za infotainment omogočajo pregled vremenske napovedi in aktualnih novic ali urejanje terminov. Karoq je že na voljo z digitalnimi instrumenti. Serijsko je vgrajen 8-palčni aktivni informacijski zaslon, opcijsko je na voljo takšen z diagonalo
10,25 palca. Zaslon je mogoče na več načinov individualno konfigurirati.

Infotainment sistemi Bolero, Amundsen in Columbus temeljijo na tretji generaciji modularne infotain­ment platforme (MIB) koncerna Volkswagen. Omogočajo digitalni radijski sprejem (DAB), vgrajena eSIM-kartica pa omogoča stalno povezanost. Sistema Bolero in Amundsen imata 8-palčni zaslon na dotik in zaradi stalne internetne povezave opcijsko omogočata tudi spletni radio. Upravljanje poteka prek zaslona na dotik, tipk in vrtljivih regulatorjev na večfunkcijskem volanu ter s pomočjo
digitalne glasovne asistentke Laure, ki ob spletni podpori razume 15 jezikov. Vrhunski sistem Columbus informacije prikazuje na 9,2-palčnem zaslonu. Zemljevidi in programska oprema se posodabljajo brezžično. Osnovni Radio Swing ima 6,5-palčni zaslon.

Serijski aktivni informacijski zaslon
Škoda Karoq je od modelske prenove naprej opremljen z aktivnim informacijskim zaslonom. 8‑palčni zaslon je nadomestil dosedanje analogne instrumente. Po želji je od opremskega paketa Ambition naprej na voljo tako imenovana virtualna armaturna plošča (Virtual Cockpit) z 10,25‑palčnim zaslonom. Nudi pet različnih osnovnih prikazov in mogoče jo je individualno konfigurirati.

Mobilne spletne storitve Škoda Connect in aplikacije za infotainment sisteme
Karoq omogoča dostop do mobilnih spletnih storitev iz ponudbe Škoda Connect. Uporabnik lahko na primer prek aplikacije MyŠkoda s storitvami Infotainment Online na daljavo dostopa do vozila. Prek pametnega telefona je mogoče Karoq odkleniti in zakleniti, na zemljevidu prikazati, kje je vozilo parkirano, ali aktivirati hupo in smernike za lažje iskanje vozila na velikem parkirišču. Med spletnimi rešitvami novega Škode Karoqa so tudi aplikacije za infotainment sisteme. Prikazujejo aktualne
novice ali vremenske napovedi, z vozilom pa lahko povežejo tudi osebni Googlov koledar. Pametne telefone je mogoče prek tehnologije Wireless SmartLink ter prek vmesnikov Android Auto in Apple CarPlay brezžično povezati in jih prek opcijskega predala za telefon tudi indukcijsko polniti.

Izpopolnjeni asistenčni in varnostni sistemi ter do devet varnostnih blazin v Škodi Karoqu skrbijo za najboljšo možno zaščito vseh potnikov. V sistemu Travel Assist je združenih pet do osem asistenčnih sistemov, med njimi prediktivni sistem za avtomatsko uravnavanje razdalje, prilagodljiva asistenca za ohranjanje smeri in izpopolnjen sistem za prepoznavanje prometnih znakov. Opcijska proaktivna zaščita potnikov se preventivno odziva pri povečanem tveganju za nezgodo ter poskuša
v največji možni meri zmanjšati morebitne posledice trčenja. V Škodi Karoqu potnike varuje do devet varnostnih blazin. Čelni varnostni blazini za voznika in sovoznika, stranski blazini spredaj, blazini za glavo in kolenska blazina za voznika so v državah Evropske unije že del serijske opreme. Stranski varnostni blazini za drugo sedežno vrsto sta na voljo opcijsko skupaj s proaktivnim sistemom za zaščito potnikov. Kadar senzorji vozila – zdaj tudi na zadku – zaznajo nevarnost
naleta ali zaviranje v sili oz. paniki, sistem takoj samodejno zapre odprta okna in evtl. panoramsko strešno okno, vključi opozorilne utripalke in zategne varnostna pasova sprednjih sedežev. Po trčenju funkcija večnaletnega zaviranja zadrži vozilo in prepreči nenadzorovano nadaljnje premikanje vozila.

Številni asistenčni sistemi omogočajo visoko raven varnosti in več udobja
V državah Evropske unije k serijski opremi spada radarska asistenca spredaj z mestno funkcijo zaviranja v sili in prediktivno zaščito pešcev. Opcijski sistem Travel Assist vključuje več asistenčnih sistemov, izmed katerih jih je nekaj mogoče naročiti tudi posamično. Na voljo je v dveh različicah, obe pa vključujeta prediktivni sistem za avtomatsko uravnavanje razdalje, ki s pomočjo posnetkov kamere na vetrobranskem steklu in podatkov navigacijskega sistema pravočasno prepozna omejit­ve
hitrosti in zavoje. Funkcija Stop-and-Go sistema ACC v kombinaciji z opcijskim menjalnikom DSG vozilo zavira do zaustavitve in v do treh sekundah tudi avtomatsko znova spelje. Druge komponente sistema Travel Assist so sistem za prepoznavanje prometnih znakov, ki je zaradi izboljšane kamere še natančnejši, prilagodljiva asistenca za ohranjanje smeri, ki prepoznava cestna gradbišča in vse omejevalne črte voznega pasu, asistenca za zastoje in sistem Emergency Assist. Razširjena različica sistema
Travel Assist vključuje tudi parkirni sistem s krmilno avtomatiko in sistem Side Assist z asistenco za odparkiranje Rear Traffic Alert. Sistem na razdalji do 70 metrov zazna vozila, ki se približujejo od zadaj. Z zaznavanjem rok Travel Assist preverja, ali se voznik redno dotika volana – vsaj vsakih 15 sekund – ali pa morda zaradi kritičnega zdravstvenega stanja nima več nadzora nad vozilom. V tem primeru sistem Emergency Assist vključi opozorilne utripalke in vozilo na
trenutnem voznem pasu zavira do zaustavitve. Za udobnejše parkiranje posrkrbijo integrirana zavorna asistenca za manevriranje (Manoeuvre Assist), ki zaznava ovire pred in za vozilom ter po potrebi samodejno zavre, 360-stopinjska slika opcijskega sistema Area View in opcijska asistenca za manevriranje s prikolico.

Karoq Sportline je vrhunski model uspešnega Škodinega SUV-ja. Na voljo je z vsemi motorji modelske serije razen motorja 1.0 TSI, naj­močnejši motor za Karoq pa je rezerviran ekskluzivno za model Sportline. Bencinski motor 2.0 TSI razvije moč 140 kW (190 KM), ki se prek serijskega 7-stopenjskega menjalnika z dvojno sklopko DSG prenaša na vsa štiri kolesa. Podobo Karoqa Sportline zaznamujejo črni poudarki, športna črna barva pa prevladuje tudi v notranjosti. Vrhunski
model posodobljenega Karoqa je mogoče na prvi pogled prepoznati po črnih detajlih, značilnih za modele Sportline. Mednje spada predvsem Škodina mreža hladilnika v visokosijajni črni barvi, ki je v izrazitem kontrastu s spodnjim delom sprednjega odbijača, lakiranem v barvi vozila. Del serijske opreme je paket črnih elementov, ki vključuje okenske okvire in strešne letve v visokosijajni črni barvi. Med črnimi poudarki so tudi zadnji difuzor v spodnjem delu zadnjega odbijača, lakiranem v
barvi vozila, ohišji zunanjih ogledal in 18-palčna platišča Procyon. Ta platišča so optimizirana z aerodinamičnimi vstavki, enako tudi opcijska 19-palčna platišča Sagitarius. Zadnja stranska stekla in zadnje steklo so zatemnjeni, na sprednjih blatnikih so oznake Sportline. K serijski opremi Škode Karoqa Sportline spadajo tudi matrični žarometi v celostni LED-tehnologiji.

Črne sedežne prevleke ThermoFlux
Tudi notranjost Škode Karoqa Sportline zaznamujejo športna črna barva in dekorativne letve v videzu klavirskega laka na armaturni plošči in karbona v vratnih oblogah. Črne so tudi stropna obloga in prevleke športnih sedežev z integriranimi vzglavniki. Prevleke so izdelane iz materiala ThermoFlux, ki omogoča kroženje zraka. V usnje oblečeno prestavno ročico krasijo srebrni kon­trast­ni šivi. Večfunkcijski športni volan ima tri krake in ga krasi oznaka Sportline, na dekorativnih vstopnih letvah
spredaj pa je napis Karoq. Ambientna LED-osvetlitev je del serijske opreme športnega vrhunskega modela; zdaj tudi zadnje vratne obloge osvetljuje v desetih barvah po izbiri.

Podobne objave