Nova Škoda Fabia

Nova Fabia je s četrto generacijo po prostornosti pobegnila konkurenci na sam vrh segmenta. Četrta generacija Fabie uporablja platformo MQB-A0, ki je novemu avtomobilu omogočila večje dimenzije. Dolga je 4.107 mm (+ 110 mm), 1.780 mm široka (+ 48 mm), medosna razdalja pa se je povečala za 94 mm na 2.564 mm. Večje dimenzije zagotavljajo veliko več prostora tako za potnike v avtomobilu kot za njihovo prtljago. Prtljažnik je zrasel na 380 litrov prostornine. Toda kljub izrazitemu povečanju dimenzij so konstruktorji uspeli ohraniti maso nove generacije FABIA skoraj nespremenjeno. Z modernejšo platformo so ji omogočene tudi številni sistemi za večje udobje in varnost.

Eden izmed glavnih poudarkov je tudi aerodinamičnost Fabie. Njen koeficient zračnega upora so namreč uspeli znižati s 0,32 na 0,28. Aerodinamičnosti pripomorejo tudi aktivne lopute za hlajenje motorja, ki v zaprtem položaju prihranijo 0,2 litra goriva na 100 km pri 120 km/h. Novi spoiler, preoblikovana stranska ogledala nove plastične obloge na dnu vozila pripomorejo pri učinkovitosti, saj zmanjšujejo turbolenco zraka za Fabio.

Izgled je sicer evolucija prejšnje Fabie, a je na zunaj dobila številne poteze, ki jo nezmotljivo postavijo ob bok novejšim Škodam kot so Kodiaq, Scala in Enyaq iV. Na sprednjem koncu boste najprej opazili tanjše LED žaromete, spremenjene meglenke in bolj agresivno oblikovan odbijač. Zadek je tudi preoblikovan da sovpada z oblkovalskim jezikom novejših Škod, vključno z napisom ŠKODA. Na zadku imate še na voljo opcijske LED zaviralne luči in bolj izpostavljen spojler.

Da pred vami ne stoji Fabia tretje generacije je še najbolj očitno v notranjosti, saj je Fabia dobila komfortne sisteme, ki jih ponavadi najdemo na avtomobilih višjih nivojev in popolno prenovo, ki jo pripelje bližje Octavii.

Vsi nivojo opreme so opremljeni Škodine nove okrogle zračnike, multifunkcijski volan, LED ambientalna osvetlitev in dvopodročno klima je na voljo opcijsko, le najvišji nivo opreme pa je opremljen z armaturno ploščo prekrito z blagom in kontrastnimi šivi. Najvidnejša razlika je prostostoječi infotainment zaslon z vgrajeno SIM kartico, kar omogoča internetni radio, posodobitve prometa v realnem času in dostopno točko za prenosne naprave potnikov. Zdaj imate na voljo tudi brezžično povezavo z vašim pametnim telefonom, nadzorovanje funkcij vozila z gestami in Škodino digitalno asistentko Lauro.

Škoda v novi Fabiji ponuja tri informacijsko-zabavne sisteme: Swing s 6,2-palčnim zaslonom na dotik, DAB radiem in štirimi sprednjimi zvočniki; Bolero, ki ima 8,2-palčni zaslon, Bluetooth in boljše zvočnike; in Amundsen, ki prinaša 9,0-palčni zaslon in večji del novih funkcij, vključno s povezanimi storitvami, kot sta Škodin sistem eCall za odzivanje v sili in oddaljeni dostop do vozila. Opcijsko je na voljo tudi 10,25-palčni digitalni instrumentni zaslon, skupaj z drugimi možnostmi, s katerimi je prvič predstavljena Fabia, vključno z ogrevanim vetrobranskim steklom in ogrevanim volanom.

V novi Fabii je devet zračnih blazin in varnostni sistemi kot so Travel Assist, Park Assist in Maneuver Assist.

Nova generacija motorjev

Enaka masa vozila ima dve prednosti: nova Fabia je ohranila odlično dinamiko, zahvaljujoč novi generaciji motorjev Evo pa majhna teža zmanjšuje tudi porabo goriva. Porabo goriva zmanjšuje tudi izjemna aerodinamika: koeficient zračnega upora znaša 0,28, kar je najnižje v segmentu majhnih avtomobilov. Dejavniki, ki so omogočili ta odličen rezultat, vključujejo novo zasnovo koles in optimizacijo zračnega toka okoli koles, pa tudi aktivne letvice v spodnjem dovodu hladilnega zraka v sprednjem odbijaču, značilnost, ki se že uporablja pri modelih Octavie.

Na voljo bo izbira petih pogonskimi sklopov. Osnovna pogonska sklopa sta dva trivaljna motorja z prostornino 1,0 litra in brez turbine. Ta zagotavljata 48 in 59 kW moči ter prenašata moč preko petstopenjskega ročnega menjalnika. Naslednja stopnja obsega dva trivaljna motorja s turbopolnilnikom, eden z močjo 70 kW (spet s petstopenjskim ročnim menjalnikom), drugi pa je 81 kW s šeststopenjskim ročnim ali sedem-stopenjskim samodejnim menjalnikom DSG. Vrh ponudbe pogonskega sklopa bo 1.5 TSI z močjo 110 kW, ki bo serijsko opremljen s sedem-stopenjskim samodejnim DSG menjalnikom.

Ducat Simply Clever pripomočkov.

V koraku z razvojem je Fabia pridobila tudi veliko novih pametnih varnostnih in asistenčnih sistemov. Nova Fabia ima lahko kar devet zračnih blazin (večina jih je vgrajena serijsko; zračne blazine za kolena in stranske zračne blazine pa so del dodatne opreme). Prvič so vsi potniški sedeži opremljeni z okovjem ISOFIX in pritrdilnimi sidri za otroške sedeže.

Povem nova opcija za Fabio je paket Travel Assist, ki prinaša avtomatizirane vozne funkcije. Ker je Fabia doma v mestu, bodo avtomatizirana pomoč pri parkiranju in senzorji prišli zelo prav.

Skupaj je v novi Fabii kar 43 Simply Clever dodatkov, dvanajst pa jih je povsem novih. Sem spadajo USB-C priključek v vzvratnem ogledalu in velika večnamenska torbica pod polico prtljažnika. Torbica ima lahko skupno težo 3,5 kilograma in je na primer idealen kraj za npr. shranjevanje plašča. Obdržali so tudi že znane Simply Clever dodatke kot sta strgalo za led pod pokrovčku posode za gorivo in držalo parkirnega listka na A-stebričku.

Nove Simply Clever funkcije v Fabii

Zložljivo naslonjalo sovoznikovega sedeža
Dva žepa za shranjevanje pametnih telefonov na naslonih sprednjih sedežev
Večnamenski žep za shranjevanje
Vtičnica USB-C na vzvratnem ogledalu
Zložljiv, prilagodljiv predal za shranjevanje v prtljažniku
Spredaj upravljana bralna lučka pri zadnjih sedežih.
Držalo za shranjevanje kartic in pisal v predalu pred menjalnikom
Odstranljivo držalo za skodelico
Držalo za kartice in kovance v pokrovu predala za rokavice
Predal za shranjevanje na predoru pred zadnjima sedežema z držalom za skodelico
Odstranljiv senčnik za panoramsko streho
Zaščita pred poškodovanjem prtljažnika med nalaganjem

Podobne objave