Kot duh iz svetilke

Škoda med ljudmi in znotraj Volkswagnovega koncerna uživa vse večji ugled, k čemur pripomore širitev modelne palete, ki se je Čehi lotevajo premišljeno in sistematično. To velja tudi za segment večjih SUV vozil, v katerega so vstopili s kodiaqom. Gre za razred, v katerem ljudje praviloma ne zadovoljujejo le najnujnejših potreb, temveč si želijo in si lahko privoščijo kaj več. In kodiaq lahko zadovolji na vseh področjih, od prostornosti, prek pogonskih sklopov do tehnoloških priboljškov za
varnost in udobje.

Avtomobil, ki so mu nadeli ime po aljaškem otoku in tam živečem medvedu, na 4,7 metra dolžine ponuja obilico prostora za pet potnikov. A to ni vse. V zadku lahko skriva še opcijska zložljiva sedeža, okoli katerih pa prostor ni tako radodarno odmerjen, zaradi česar sta bolj zasilne narave oziroma primerna predvsem za prevoz otrok. Večjo pohvalo si nedvomno zasluži njegov prtljažnik, ki v osnovni petsedežni postavitvi ponuja 650 litrov prostora, ob zlaganju naslona druge vrste pa lahko pogoltne
do 2.065 litrov prtljage.

Kodiaq predstavlja popoln paket prostornosti, preizkušene nemške tehnike in sodobne opreme, ki lahko usliši vsako vašo željo.

Notranjost je oblikovana tako, da daje občutek robustnosti. Armaturna plošča je urejena v germanskem slogu, brez odkrivanja tople vode, kar zagotavlja dobro ergonomijo. Enako velja za sedeže, ki so čvrsti in ergonomsko oblikovani ter ponujajo dovolj nastavitev za različne rasti in želje. Do tu vse jasno in brez pripomb. Kaj pa pogonski sklop? Tudi tu boste zaman čakali na kakšno presenečenje. Gre namreč za poznano zgodbo z oznakama TDI in DSG z dodatkom štirikolesnega pogona. Dvolitrski
turbodizel, ki smo ga preizkusili, zmore 140 kilovatov (190 KM) in okroglih 400 Nm navora.

S tem strojem skoraj 1,8 tone težek avtomobil ni ravno poskočen, saj ob speljevanju zahteva precej odločen pritisk na plin. Ne glede na to se odlično znajde v vseh razmerah, pri čemer verjamemo, da tudi različica s 30 kilovati manj ne deluje podhranjeno. Na testu je v povprečju porabil 8,1 litra plinskega olja na 100 kilometrov, kar je za tako velik in prostoren avtomobil pričakovano in sprejemljivo. Za prenos moči skrbi 7-stopenjski dvosklopčni menjalnik, ki prestavlja hitro, a ima nekaj
značilnih muh tovrstnih izdelkov. Če hitro pohodimo plin ob speljevanju, zna nadležno cukniti, pri pretikanju v vzvratno prestavo pa si včasih vzame preveč časa, kar ni prav prijetno.

Cena z dodatki se morda res zdi visoka, a verjemite, vse to vam bodo tudi pri drugih znamkah pridno zaračunali.

Ker to ni res hud terenec, njegov štirikolesni pogon deluje popolnoma samodejno, saj je namenjen predvsem varni in udobni vožnji v različnih razmerah. To omogoča bolj udobna speljevanja in zanesljiv oprijem tudi na spolzkih podlagah. Prek poznanega vmesnika na zaslonu na dotik lahko izbiramo med različnimi voznimi načini. A glede na umirjen značaj češkega velikana nismo čutili potrebe, da bi z osnovnega »normal« preklapljali na kakšnega drugega. Avtomobil je namreč v zavojih dovolj čvrst, da
deluje zanesljivo, priganjanje motorja v višje vrtljaje in dinamična vožnja pa mu tako ali tako nista ravno pisana na kožo.

Nekaj besed si zaslužijo še v uvodu omenjeni tehnični priboljški za varnost in udobje. Na tem področju kodiaq ponuja skoraj vse, kar si lahko zamislimo. Premore namreč zelo učinkovit prilagodljivi tempomat, sistem kamer za jasno sliko položaja avtomobila s ptičje perspektive, multimedijsko napravo, ki podpira sisteme apple carplay, android auto in mirrorlink, dostopno točko za brezžično povezavo s spletom in še bi lahko naštevali. S tem in dolgim spiskom drugih doplačilnih dodatkov, med
katerimi velja omeniti 19-palčna lahka platišča, pomično panoramsko strešno okno, oblazinjenje v alkantari, ogrevan volanski obroč in neodvisno ogrevanje vozila, res ne pusti veliko neizpolnjenih želja. Toda tako cena poskoči z osnovnih 35 na že kar premijskih 50 tisočakov.

Podobne objave