Hitra Čehinja

Letošnje britansko čaščenje hitrosti (Goodwood Festival of Speed), ki se bo pričelo odvijati 10. julija, bo zaznamovala tudi svetovna predstavitev najhitrejše octavie vseh časov, ker bodo Britanci v letošnjem juliju prvi kupci, ki bodo deležni hitrih Čehinj, vendar bo octavia tam nosila oznako vRS.

Tudi tretja generacija praktične (5-vratna kombilimuzina in 5-vratni karavan) in tudi nekoliko večje (+ 88 (+ 86) mm pri dolžini kombilimuzine (karavan), dodatnih 45 mm pri širini ter dodatnih 102 mm pri medosni razdalji obeh karoserijskih različic) češke športnice, ki nadaljuje ‘kulturno izročilo’ legendarnih tekmovalnih škod (dirkalne različice serijskega kupe modela 110/130 R (rapid)) z oznakami 130/180 in 200 RS (2,0-litra / 163 KM pri 6000 vrt/min, največja hitrost: 210 km/h) bo znova
skušala privabiti dva tipa kupcev, ker so Čehi poskrbeli za serijsko implementacijo obeh 2,0-litrskih motornih konceptov (dizelski ali bencinski motor).

V primeru, ko je kupec pristaš tradicionalnih športnih vrednot, se bo pod motornim pokrovom octavie RS skrival 2,0-litrski turbobencinski TSI motor, ki ga poznamo že iz golfa GTi. Takšen bencinski štirivaljnik lahko mobilizira 220 ‘konj’ v območju od 4500 do 6200 vrtljajev minuti ter 350 Nm motornega navora v območju od 1500 do 4400 vrtljajev v minuti.  Razpoložljiva zaloga motorne moči bo ob povezavi z ročnim 6-stopenjskim menjalnikom (serijska pridobitev, ne glede na izbiro motorja in
karoserije) poskrbela za odločno pospeševanje ( 0-100 km/h: 6,8 sekunde) ter veliko končno hitrost (248 km/h), zato bo ta škoda lahko na avtocestah spravila v zadrego marsikaterega voznika avtomobilov dobro meščanskih znamk, ki so po navadi okrašeni s kakšnim dodatnim setom ‘magičnih črk’.

Manj srčno, vendar bolj razumsko vpletenim bodo ponudili varčevalno različico Škodinega ‘hot-hatch-a’ (in karavana), ki bosta opremljeni z že znanim in preizkušenim 2,0-litrskim turbodizelskim  TDI motorjem, ki bo tokrat lahko sprostil 184 KM pri 4000 vrtljajih v minuti ter 380 Nm motornega navora v območju od 1750 do 3000 vrtljajev v minuti. Ta štirivaljni motor, ki ga najdemo tudi pri španskem sorodstvu (SEAT leon SC), ponuja uporabniku masivno, tovornjaško odmerjeno zalogo motornega
navora, vendar ob povezavi s precej manj športno zvočno kuliso in posledično manj športnimi občutki, čeprav je tako motoriziran avtomobil še vedno zelo športno zmogljiv in varčen. V tem primeru bo pospeševanje (0-100 km/h) zaključeno v 8,1 sekunde, nekoliko manjša pa bo tudi končna hitrost (232 km/h).

Čeprav Čehi še niso razkrili podatkov, povezanih s povprečno porabo pogonskih goriv, so napovedali, da bo nova octavia RS navzlic prirastku moči (+ 20 KM v primeru bencinskega motorja) ter boljšim zmogljivostim, porabila približno 19 odstotkov manj goriva. Svoj delež pri izboljšanju povprečne porabe je prispevala tudi izboljšana aerodinamika, ker je ‘GTi Čehinja’ nekoliko nižja (- 13 (12) mm karavan (kombilimuzina)) od običajnih octavij, opremljena pa je tudi z večvodilsko zadnjo premo, ki je
znana že iz močnejših različic sedme generacije sorodnega modela golf. Na krovu obeh octavij boste sedaj našli tudi serijsko elektronsko zaporo diferenciala (XDS), ki bo poskrbela za manj podkrmiljenja (lastnost vozil s prednjim pogonom) v hitro speljanih ovinkih, nov je tudi progresivni elektro-mehanski volanski sistem.

Seveda so Čehi ob razvoju bolj zmogljivih različic modela octavia poskrbeli tudi za ustrezno vizualno podobo, ki bo poskrbela za odstopanje od običajnih različic. Ob tem Čehi niso ustvarili ‘Need for Speed nastopača’, temveč so znova uporabili preizkušeni ‘understatement’ pristop, ki je takšni škodi zagotovil veliko športne elegance. Njena količina bo odvisna tudi od globine kupčevega žepa, ker bodo Čehi ponudili kupcu 5 različnih možnosti glede izbire primernih koles. Na serijsko opremljenih
škodah bo kupec prejel set 17-palčnih lahkih platišč (tip Dorado) s pnevmatikami dimenzij 225/45 R 17. Naslednjo, srednjo možnost predstavlja par 18-palčnih lahkih platišč (Gemini & Pictoris), kjer so nameščene pnevmatike dimenzij 225/40 R 18. Ob tem bo kupec lahko izbral tudi primerno barvo platišč, vsaj v primeru modela Gemini. Vsem zaljubljencem v ultra-lahka platišča so namenili set 19-palčnih lahkih platišč (tip Xtrem), vendar ob tem trenutno niso omenili dimenzij pnevmatik.

Bolj rafinirana je tudi črno obarvana notranjost, kjer so Čehi uporabili tudi več usnja in kovine (obložitev kontrolnih stopalk), drugačen in v usnje oblečen je tudi 3-kraki volanski obroč, poleg tega ima octavia RS dodatno ambientalno osvetlitev prednjega para bočnih vrat. Voznike bo razveselil nov grafičen prikaz najpomembnejših podatkov, ker so Čehi poskrbeli za nekoliko spremenjeno podobo kontrolnih instrumentov, veliko več pa je tudi logotipov RS. To pa še ni vse, ker se tudi octavia RS
ni mogla izogniti sodobnim trendom, ki zapovedujejo vgradnjo čim več asistenčnih sistemov. Teh je sedaj res veliko (Front & Lane Assist, Automatic Post Collision Braking System, Driver Fatigue Sensor, Adaptive Cruise Assistant, Intelligent Light Assistant, Automatic Parking Assistant in Traveller Assistant (prepoznavanje prometne signalizacije)). Dobro je poskrbljeno tudi za ljubitelje duševne hrane. Za to bodo poskrbeli izdelki hi-fi znamke Canton.

Podobne objave

Dodaj odgovor