Električna mobilnost v Škodinem slogu

Mladá Boleslav (Češka), maj 2020 – Emocionalen, učinkovit, naelektren: z novim modelom Škoda Enyaq iV je češka avtomobilska znamka naredila pomemben korak pri uresničevanju svoje strategije električne mobilnosti. Prvi Škodin serijski model, zasnovan na osnovi Volkswagnove koncernske modularne platforme za električni pogon (MEB), združuje značilne Škodine odlike, kot sta izjemna prostornost in emocionalen dizajn, ter užitek v vožnji s trajnostnim pečatom. Glede na profil zahtev posameznih
kupcev je baterija na voljo v treh velikostih in petih stopnjah zmogljivosti. Proizvodnja električnega SUV-ja na osnovi modularne platforme za električni pogon (MEB) bo potekala v Škodini matični tovarni v Mladi Boleslav. To pomeni, da bo Enyaq iV v Evropi edino vozilo s to platformo, ki ga bodo izdelovali zunaj Nemčije.

Predsednik uprave družbe Škoda Auto Bernhard Maier je povedal: “Enyaq iV za Škodo pomeni začetek novega obdobja in je glasnik naše e-mobilnostne ofenzive. Z njim postaja električna mobilnost zaradi velikih dosegov in kratkih časov polnjenja preprosto pametna, ‘simply clever’. Hkrati pa Enyaq iV značilne Škodine odlike, kot so nadpovprečna prostornost, inovativen dizajn in maksimalna funkcionalnost, povzdiguje na novo raven. Naš prvi izključno električni model, ki je zasnovan na osnovi
Volkswagnove koncernske modularne platforme za električni pogon, nastaja pri nas v srcu znamke Škoda, v matični tovarni v Mladi Boleslav. To je pomemben korak, ki bo zagotavljal prihodnost tovarne in delovnih mest v regiji.”

Prva Škoda na osnovi platforme MEB: maksimalna funkcionalnost in užitek v trajnostni vožnji
Novi Enyaq iV je značilen Škodin model, vendar s povsem novim pogonskim konceptom. Prvi serijski model češke znamke na osnovi modularne platforme za električni pogon (MEB) je zaradi dosegov do 500* kilometrov (po kriterijih WLTP) in kratkih časov polnjenja več kot idealen tudi za daljše razdalje. Zaradi drugačne zasnove pogona Škoda Enyaq iV kljub kompaktnim dimenzijam omogoča drugačno razdelitev prostora in s tem še več prostora za potnike in prtljago. Zasnova notranjosti je povsem nova, pri
čemer je dizajn emocionalen in obenem sodoben. Poleg tega Enyaq iV ponuja najsodobnejše rešitve za povezljivost in infotainment ter značilno Škodine ‘simply clever’ ideje.

Škodin prvi elektrificirani SUV meri v dolžino 4.648 milimetrov, v širino 1.877 milimetrov in v višino 1.618 milimetrov. Njegova medosna razdalja meri 2.765 milimetrov, prostornina prtljažnika pa je 585 litrov. Spodnji rob prtljažnika je za SUV relativno nizek, kar omogoča enostavno natovarjanje tudi težjih in večjih predmetov.

Enyaq iV bodo proizvajali v tovarni Mladá Boleslav
Škoda Enyaq iV je v Evropi v celotnem koncernu edino vozilo na osnovi platforme MEB, ki ga bodo izdelovali zunaj Nemčije. Proizvodnja bo potekala v Škodini matični tovarni v Mladi Boleslav na proizvodi liniji z modeli na osnovi prečne modularne platforme (MQB). Predprodaja bo stekla že s svetovno premiero v tem letu, serijska proizvodnja Škode Enyaqa iV pa se bo začela konec leta 2020. Prihod na trg je predviden v začetku leta 2021. Omejena serija “Founders Edition” s posebno opremo in
nekoliko drugačnim videzom bo zajemala točno 1.895 vozil in bo obujala spomine na ustanovitev družbe pred 125 leti.

Dve vrsti pogona, tri velikosti baterije, pet stopenj zmogljivosti
Pri vstopnih izvedbah bo motor v zadku poganjal zadnji kolesni par, s čimer se model navezuje na zgodovino avtomobilskega proizvajalca. Zmogljivejše izvedbe bodo imele spredaj vgrajen dodaten elektromotor, s katerim se bo navor še bolj učinkovito prenašal na cesto. Najmočnejša različica Škode Enyaqa iV bo po potrebi kos priklopnim obremenitvam do 1.200 kg. Skupno kar pet različno močnih izvedb in tri velikosti baterije bodo zagotavljale trajnosten način vožnje, pri čemer bodo nekatere
različice gnane na zadnji kolesni par, nekatere pa bodo imele štirikolesni pogon. Zaradi visoke učinkovitosti baterij, majhnega kotalnega upora pnevmatik (5,9 promila) in za SUV izvrstne aerodinamičnosti (cx od 0,27) lahko Škoda Enyaq iV realizira dosege do 500* kilometrov (po kriterijih WLTP).

Christian Strube, direktor tehničnega razvoja pri Škodi, je povedal: “Raznolike možnosti modularne platforme za električni pogon nam omogočajo, da sestavimo idealni Enyaq iV za najrazličnejše profile zahtev in načine uporabe. Poleg vstopne različice za družine, ki se ponaša z veliko prostora in dobro funkcionalnostjo, do takšne za pogoste vozače, pri kateri je poudarek na čim večjem dosegu, pa do konfiguracije za športno usmerjene kupce, ki tudi od električnega SUV-ja pričakujejo odlične
vozne zmogljivosti.”

Vstopni model je Škoda Enyaq iV 50; litij-ionska baterija ima kapaciteto 55 kWh, od tega je uporabnih neto 52 kWh. Elektromotor v zadku razvije moč 109 kW in ima maksimalni doseg do 340* kilometrov. Pri 132-kilovatnem Enyaqu iV 60 z baterijo s kapaciteto 62 kWh (neto 58 kWh) zadošča elektrika za do 390* kilometrov. Največji doseg do 500* kilometrov (po kriterijih WLTP) pa ima Enyaq iV 80 s pogonom zadaj in močjo 150 kW. Njegova baterija s kapaciteto 82 kWh (neto 77 kWh) se vgrajuje tudi v obe
različici z dodatnim elektromotorjem in štirikolesnim pogonom, ki nosita oznako 80X oz. vRS in razvijeta moč 195 kW oz. 225 kW. Najzmogljivejši model doseže iz mirovanja hitrost 100 km/h v času samo 6,2 sekunde, njegova najvišja hitrost pa znaša 180 km/h. Obe različici s štirikolesnim pogonom imata največji doseg do 460* kilometrov.

S hitrim polnjenjem se baterija v samo 40 minutah napolni nazaj na 80 odstotkov
Škoda Enyaq iV omogoča tri različne načine polnjenja. Razen na običajni gospodinjski 230-voltni električni vtičnici z izmeničnim tokom 2,3 kW ga lahko doma preprosteje polnimo čez noč na stenski polnilni postaji z močjo do 11 kW. Glede na velikost baterija traja posamezno polnjenje od šest do osem ur. Tretja možnost pa je polnjenje na hitri polnilni postaji z istosmernim tokom in polnilno močjo do 125 kW. V tem primeru se baterija Enyaqa iV v idealnih pogojih napolni od 10 na 80 odstotkov v
času samo 40 minut*.

Posebnost novega Škode Enyaqa iV je novo zasnovana notranjost, ki vzbuja povsem nov občutek prostornosti. Vozilo se prav tako ponaša z najsodobnejšimi rešitvami za povezljivost in infotainment: voznik lahko na prostostoječem, centralno umeščenem zaslonu z diagonalo 13 palcev in po želji prek projicirnega zaslona s tehnologijo obogatene resničnosti (AR) spremlja vse relevantne informacije, ki se zaradi stalne povezave s spletom ves čas ažurirajo. Izjemna prostornost, ki notranjosti pridaja
vtis salonskega ambienta, in prtljažnik s kapaciteto 585 litrov sta dejavnika, zaradi katerih je Škoda Enyaq iV kot nalašč za družine in trendovsko naravnane kupce, ki iščejo čim bolj funkcionalen in obenem tudi trajnostno zasnovan električni avto. Škoda z modelom Enyaq iV uvaja nov koncept za notranjost; tokrat se prvič v serijskem avtu uporabljajo trajnostni materiali, kot je na primer oljčno usnje. Glede na individualni okus lahko kupci poleg tega izbirajo med različno zasnovanimi
bivalnimi svetovi.

Družina iV: električna mobilnost postaja del Škodinega genskega zapisa
Elektrificirana vozila iz družine Škoda iV združujejo realno funkcionalne dosege ter emocionalen dizajn in velik užitek v vožnji. Poleg tega so udobna, tiha in trajnostna, svojo zmogljivost pa pokažejo na zelo dinamičen način. Elektromotorji že takoj po zagonu dosežejo maksimalni navor in omogoča­jo stalen pospešek brez menjavanja prestav. Najsodobnejša povezljivost, ki vključuje tudi številne možnosti povezovanja v vozilu in razširjene asistenčne sisteme, je ravno tako značilnost družine
Škoda iV kot izvrstno razmerje med ceno in kakovostjo ter izjemna prostornost z novim salonskim značajem.

Z modelom Enyaq iV znamka Škoda nadaljuje svojo pot v električno mobilnost, na katero je konec leta 2019 stopila z modeloma CITIGOe iV in Superb iV. Od leta 2019 do konca leta 2022 je v okviru modelske ofenzive načrtovanih več kot deset elektrificiranih modelov iV. Škoda s tem ravno ob pra­vem času vstopa v svet e-mobilnosti, ki 125 let po ustanovitvi podjetja postaja osrednja komponenta Škodinega genskega zapisa: elektrificirana vozila danes že zagotavljajo funkcionalne dosege, njihove cene
so čedalje bolj dostopne, polnilna infrastruktura pa se konstantno izboljšuje. Družba Škoda Auto bo do leta 2021 v okviru največjega investicijskega programa v dosedanji zgodo­vini podjetja namenila dve milijardi evrov za razvoj elektrificiranih modelov in vzpostavitev celovitega ekosistema za nove mobilnostne rešitve. Pri razvoju Škode od tradicionalnega proizva­jalca avtomobilov v ‘simply clever’ družbo za najboljše mobilnostne rešitve bo pomembno vlogo imel trajnostni pristop v proizvodnji
ter v prodaji in servisu.

* Vsi podatki so predhodne vrednosti.

Podobne objave