Več tehnologije, moči in varnosti

Kia je v teh dneh predstavila nekoliko več podatkov o izboljšanem Stingerju, iz katerih je razvidno, da je ta elegantna in zmogljiva 5-vratna kombilimuzina dobila opazne izboljšave, s katerimi je utrdila svoj značaj. Poleg osveženega dizajna je izboljšani Kia Stinger dobil tudi Kiine najnovejše asistenčne in varnostne sisteme ter nekaj sprememb v notranjosti za več prostora in udobja.

“Stinger še naprej postavlja nove standarde pri znamki Kia, skorajda desetletje po tem, ko smo leta 2011 predstavili konceptno vozilo Kia GT. Stinger je še vedno avto, osredotočen na užitek v vožnji in zmožen premagovati velike razdalje udobno ter v slogu,” je dejal Thomas Schemera, vodja oddelka za razvoj izdelkov. “Izboljšani model je nastal na Stingerjevem dobro uveljavljenem značaju, s prenovljenim dizajnom, novimi motorji in tehnologijami ter večjo uporabnostjo, kar bo povečalo njegovo
zaželenost po svetu.”

Na evropske ceste Stinger zapelje do konca leta
Izboljšani Kia Stinger bo v Južni Koreji naprodaj jeseni, nato pa bodo do konca leta sledili ostali deli sveta.

Novi 2,5-litrski T-GDi bencinski motor
Izboljšani Stinger ponuja obogateno ponudbo turbo bencinskih motorjev, ki se lahko pohvalijo z dobrim pospeškom ter hitrim odzivom na voznikove inpute, hkrati pa ponujajo prefinjeno grand touring izkušnjo pri dolgih vožnjah. Ameriški kupci Stingerja bodo imeli na razpolago nov motor in sicer novi ‘Smartstream’ 2.5 T-GDi motor z močjo 224 kW (304 KM) pri 5.800 vrt./min. Največji navor novega 4-valjnika, ki znaša 422 Nm, je na voljo med 1.650 in 4.000 vrtljaji na minuto, kar pomeni, da vozniki
lahkotno ohranjajo hitrosti pri vseh voznih pogojih.

Najmočnejši motor v Stingerjevi motorni ponudbi, 3,3-litrski T-GDI twin-turbo šestvaljnik iz Kiine motorne družine Lambda, ostaja nespremenjen. Ponaša se z največjo močjo 272 kW (370 KM) pri 6.000 vrt./min in navorom 510 Nm v razponu od 1.300 do 4.500 vrt./min. 2,0-litrski turbo bencinski štirivaljni Theta motor, ki je pri Stingerju na voljo že od leta 2017, je praktično nespremenjen, kar pomeni, da njegova največja moč znaša 188 kW (255 KM) pri 6.200 vrt./min, navor pa 353 Nm med 1.400 in
4.000 vrt./min. Vsi trije motorji prenašajo moč do koles preko uglajenega 8-stopenjskega samodejnega menjalnika, ki se odlično sklada z gran turismo značajem vozila.

Novi široki zaslon na dotik in digitalni zaslon med merilniki
V osrčju Stingerjeve prenovljene kabine je izboljšani zaslon na dotik z infotainment sistemom, ki z novo funkcionalnostjo zadovolji visoka pričakovanja kupcev. Odvisno od trga bo izboljšani Stinger po novem ponujal opcijski novi 10,25-palčni zaslon na dotik. Bluetooth multi-povezljivost uporabnikom omogoča sočasno povezljivost dveh naprav hkrati – ene za prostoročno telefoniranje in uporabo multimedija, druge le za uporabo medija. Napredni prilagodljiv in deljen zaslon uporabnikom omogoča
hkratni nadzor ali spremljanje različnih funkcij vozila. Sistem serijsko ponuja uporabo platform Apple CarPlay in Android Auto, z glasovnim upravljanjem večine funkcij, kot npr. ogrevanja in hlajenja, avdio naprave in navigacije.

Namesto prejšnjega 7,0-palčnega Stinger zdaj nudi 8,0-palčni zaslon na dotik, ki prav tako omogoča Android Auto in Apple CarPlay povezljivost. Vozniki imajo glede na opremo vozila na izbiro dve inštrumentni plošči. Dosedanjo serijsko 3.5-palčno mono-TFT je nadomestil 4,2-palčni barvni TFT LCD zaslon, ki vozniku ponuja izboljšano vidljivost in prikazuje širši nabor informacij. Poleg tega je na voljo še popolnoma digitalni, visokoločljivostni 7,0-palčni ‘Supervision’ merilnik – barvni zaslon z
živahno grafiko za različne načine vožnje, ki vozniku nudi kristalno čiste informacije.

Tehnologije, ki izboljšajo vsakdanjo uporabnost
Izboljšani Stinger prinaša nove pripomočke za povezljivost vozila, ki povečajo udobje vseh potnikov v vozilu. Odvisno od trga in opremljenosti vozila med te tehnologije sodi daljinsko prižiganje motorja (Remote Engine Start), ki lastnikom Stingerja omogoča daljinsko prižiganje motorja z uporabo pametnega ključa. Na določenih trgih bo s pomočjo Kiine aplikacije UVO mogoče daljinsko predaktivirati gretje in hlajenje sedežev, ki bo pred vstopom v vozilo v kabini ustvarilo prijetno ozračje
namesto neprijetnega sedenja na vročem ali mrzlem sedežu.

Nove asistenčne tehnologije (ADAS) v pomoč vozniku in za zaščito potnikov
Izboljšani Kia Stinger ima enake asistenčne sisteme ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) kot prej, dobil pa je nekaj novih pripomočkov in nadgradenj, ki zagotavljajo še večjo zaščito vozniku, sopotnikom in ostalim deležencem v prometu.

Odvisno od trga in opremljenosti vozila ima Stingerjev ADAS sledeče izboljšane pripomočke:
• sistem za preprečevanje naleta spredaj (FCA), ki pri vstopanju v križišče s prepoznavo prihajajočega prometa na drugi strani ceste nudi zaščito; nadalje nudi večjo zaščito ob zaznavi vozila, pešca ali kolesarja,
• sistem za ohranjanje vozila na voznem pasu (LKA) je zdaj zmožen zaznati rob cestišča in črte na cestišču, s čimer opozarja voznika ob zapuščanju voznega pasu brez aktiviranja smernikov,
• sistem za pomoč pri preprečevanju trka v mrtvem kotu (BCA) predstavlja nadgradnjo obstoječega sistema za opozarjanje na vozila v mrtvem kotu (BCW); namesto enostavnega opozarjanja voznika na vozila na sosednjem pasu na avtocesti BCA z zaviranjem pomaga voznikom, da se izognejo morebitnemu trku,
• v Evropi bo izboljšani Stinger po novem ponujal inteligentno asistenco pri omejitvah hitrosti (ISLA), ki temelji na prepoznavi prometnih znakov,
• opozarjanje voznika na nezbranost (DAW) je zdaj izboljašalo delovanje in sicer do hitrosti 210 km/h, prav tako pa voznika opozori, če ne opazi vozila, ki se spredaj ustavi,
• na navigaciji temelječ radarski tempomat (NSCC) pomaga vozniku na ovinkastih odsekih avtocest, saj pred ovinkom samodejno zmanjša hitrost vozila na ustrezno raven; ko gre vozilo iz ovinka, sistem povrne prejšnjo hitrost,
• sistem za pomoč pri izogibanju trkom pri vzvratni vožnji (RCCA) zdaj pomaga preprečevati trke z vozili, ki prečkajo pot (prejšnji sistem je le opozarjal voznika).

Naslednje nove ADAS tehnologije so pri Stingerju na voljo prvič:
• sistem Safe Exit Warning (SEW) zaznava vozila, ki prihajajo od zadaj ali z boka Stingerja, ko je parkiran ali ustavljen, ter zvočno in vizualno opozarja potnike, če poskušajo odpreti vrata,
• Kiina najnovejša tehnologija spremljanja mrtvih kotov (BVM – Blind-Spot View Monitor) deluje kot voznikov ‘drugi par oči’, saj odpravlja voznikove mrtve kote na levi in desni strani; na digitalnem zaslonu Supervision na inštrumentni plošči v visoki ločljivosti prikazuje dogajanje, če voznik nakaže spremembo voznega pasu na katerem je vozilo v njegovem mrtvem kotu; video se prikazuje s pomočjo diskretnih širokokotnih leč, ki so skrite pod ohišjem stranskih ogledal, ki voznikom omogočajo
širši pregled v mrtvem kotu,
• Lane Following Assist (LFA) ohranja vozilo na sredini voznega pasu,
• Highway Driving Assist (HDA) ohranja varno razdaljo do vozila spredaj na avtocesti, hkrati pa ohranja vozilo na sredini voznega pasu, tudi na zavitih cestah,
• Rear Occupant Alert (ROA) voznika opozarja, če zapusti vozilo in na zadnjih sedežih pusti otroka ali hišnega ljubljenčka.

Podobne objave