Novi Sorento

KIA je novega Sorenta zelo temeljito prenovila v mišičastega mestnega križanca s kvadratno silhueto in bolj poudarjenimi zunanjimi detajli. Navznotraj še večji in pametnejši, poganjal pa ga bo tudi hibridni pogon.

Izgled nove generacije je zelo drugačen od prejšnje. Ima nov kotni prednji odbijač in vodoravno rešetko motorja, podobno kot na Kii Seltos. Ostrejše linije in podolgovati deli vozila namigujejo na dinamičnost in samozavestno držo.

Sorento stoji na povsem novi platformi in je tudi prvo vozilo, ki ima povsem novo zasnovo šasije. Ko je bila leta 2002 predstavljena prva generacija Sorenta, je imel ta legendarni model robustno šasijo, ki je nudila veliko prostora in terenske zmogljivosti. Preskok na samonosno karoserijo 2. generacije Sorenta, ki se je zgodil leta 2009, je prinesel spremembo voznih lastnosti vozila. Kiina nova SUV platforma predstavlja podobno pomemben korak najnovejše generacije Sorenta, saj postavlja nove standarde v svojem razredu na področju prostornosti, uporabnosti, učinkovitosti in kakovosti. S kompaktnim prostorom za motor, krajšima previsoma in daljšo medosno razdaljo, platforma omogoča tako nov dizajn kot izboljšano lego na cesti, obenem pa tudi precej udobnejšo in zabavnejšo vožnjo.

V primerjavi s predhodnikom je 10 milimetrov daljši, 10 milimetrov višji in 10 milimetrov širši, medosna razdalja pa je z dodatnimi 35 milimetri dolga 2.815 mm. To je omogočilo Kii, da A stebriček stoji 30 milimetrov bolj nazaj od sprednje osi, kar mu poveča pokrov motorja. Obenem so tudi ohranili značilen D stebriček. Vse te spremembe se pokažejo tudi v prostornosti, saj se lahko pohvali z največjim prtljažnikom v svojem razredu.

Na zadnjem delu se Sorento več kot očitno zgleduje po robustno zasnovanem modelu Telluride. Našli boste par navpičnih zadnjih luči, ki se elegantno ovijajo po karoseriji, dvojne izpušne cevi ter krepke črke SORENTO pri spodnjem delu prtljažnih vrat. Avto ima tudi sprednje in zadnje drsne plošče in integriran spojler, ki zaokroži športni videz.

Kabina je prestižna in visoko tehnološka. Voznik gleda v 12,3-palčni zaslon z merilniki, medtem ko je na sredi armaturne plošče 10,25-palčni infotainment zaslon z Bluetooth, Apple CarPlay in Andoid Auto povezljivostjo. Navpične zračnike obkrožajo kromirane obloge, kabina pa je zasuta s površinami iz usnja, kovine in satena.

Ker je Sorento še vedno družinsko usmerjen, ostaja praktičen tudi v izvedbi s sedmimi sedeži. Tretja vrsta se lahko pomakne 45 milimetrov nazaj zavoljo večjega prostora za noge potnikov. S postavljenimi sedeži v tretji vrsti imate sedaj za tretjino več prostora kot pri predhodniku. Če izberete izvedbo s 5 sedeži imate na voljo kar 910 litrov uporabnega tovornega prostora.

Nova platforma je namenjena novemu ‘Smartstream’ turbo hibridnemu pogonu. Novi pogon, Sorentov prvi elektrificirani pogon, prinaša 1.6 T-GDi  turbo bencinski motor, elektro motor z močjo 44,2 kW in litij-ionski polimerski baterijski sklop z zmogljivostjo 1,49 kWh. Bencinski in elektro motor skupno zagotavljata 169 kW (230 KM) in 350 Nm navora, ob teh solidnih zmogljivostih je potrebno omeniti nizke emisije novega elektrificiranega pogona. Inteligentna prostorska zasnova nove platforme omogoča postavitev baterijskega sklopa pod vozilom, brez posega v kabino ali prtljažni prostor.

Sorentov novi štirivaljni 2.2 ‘Smartstream’ dizelski motor, ki bo na voljo v Evropi in Južni Koreji, proizvaja 148 kW (202 KM), navor pa znaša 440 Nm. Ta motor moč prenaša prek Kiinega novega 8-stopenjskega menjalnika z dvojno (mokro) sklopko (8DCT), ki je nastal z namenom zagotavljanja uglajenega pretikanja, značilnega za običajne samodejne menjalnike, obenem pa je izboljšan v primerjavi z menjalnikom s suho dvojno sklopko. V prihodnje lahko pričakujemo še nekaj novih pogonov, med drugim priključno hibridno različico.

Poleg nove platforme in pogonov se lahko novi Sorento pohvali s številnimi visokotehnološkimi varnostnimi in udobnostnimi pripomočki, s katerimi se razlikuje od ostalih SUV modelov. To so npr. Kiin prvi večstopenjski zavorni sistem, ki zmanjšuje posledice sekundarnih trkov. Sistem samodejno zavira v primeru sprožitve zračnih blazin po začetnem trku, ter tako varuje potnike pred sekundarnimi čelnimi ali stranskimi udarci. Večstopenjski zavorni sistem bo zaradi zagotavljanja večje varnosti na voljo z osmimi zračnimi blazinami, med drugim s sredinsko blazino med prednjima sedežema in kolenskima za voznika in sovoznika.

Novega Sorenta pričakujemo v tretji četrtini 2020.

Podobne objave