KIA Sportage

Nadaljevanje avtomobila, ki je Evropejcem pokazal, da je KIA resna avtomobilska znamka. Tako se ni za čuditi, da se KIA ni preveč igrala z receptom njenega predhodnika. Največja sprememba je jezna oblika rešetke hladilnika, drugače pa je še vedno čeden, prostoren in dobro opremljen družinski križanec, s katerim sedaj pridejo boljši motorji in cela zbirka varnostnih sistemov.

Kot prejšnja verzija, je tudi novi Sportage prijeten za vožnjo, saj je občutek da je pod vami dosti manj avtomobila, kot ga dejansko je. Ovinkasta cesta mu ni nikakršen problem, saj se dobro drži ceste in hkrati zelo dobro zgladi luknje na cesti. Visoka pozicija sedenja in dobra vidljivost iz avtomobila poskrbita, da ga boste brez problema peljali tudi po ozkih mestnih ulicah. Tisti ki boste ta avto uporabljali tudi na površinah bolj blatne barve pa je tudi model s pogonom na vsa 4 kolesa. Na voljo je z dvolitrskim dizelskim motorjem in 1.6 litrskim bencinskim motorjem. Vozilo je večinoma sicer gnano na prednji kolesni par, ko pa sprednjim kolesom zmanjka oprijema, se 40% moči prenese na zadnja kolesa. Lahko pa pogon na 4 kolesa tudi »zaklenete« in je vključen ves čas.

Na voljo so 4 motorji. 1.6 litrski je v dveh izvedbah. Turbinski proizvede 130 konjskim moči, brez turbine pa proizvede 97 konjskim moči. Dizel pa gori v dveh različnih motorjih. 1.7 litrski je še iz prejšnje verzije Sportagea in proizvede 116 konjskim moči, nov pa je dvolitrski motor z ali 136 ali pa 185 konjskimi močmi. Dvolitrski motor pa je tudi edina možnost, če si želite samodejni menjalnik. Vsi drugi dobijo šest stopenjski ročni menjalnik.

Znotraj se Sportage meša v družbi najboljših v svojem razredu. Armaturna plošča ima veliko na otip mehke in prijetne plastike in gumbi bodo ostali na svojem mestu tudi po letih uporabe. Pri vseh razen najosnovnejšem modelu dobite električno nastavljivo ledveno podporo, medtem ko ima model z vrha ponudbe popolnoma električno nastavljiva sprednja sedeža. Odvisno od nivoja opreme boste v avtomobilu imeli ogrevane sedeže in volan, panoramsko streho, LED žaromete, parkirne senzorje in kamere. Zaslon na dotik sredi armaturne plošče je velik 8 palcev (20 centimetrov) in ga je možno povezati z mobilnim telefonom preko Bluetootha. Seveda pa ima opcijsko tudi navigacijo.

Pred sovoznikom se razpre velik predal za shranjevanje, med voznikoma sta 2 mesti za odlaganje pijače. S svojimi 4.48 metra dolžine pade v razred srednje velikih SUV vozil, pri prostornosti pa mu pomaga tudi razmeroma velika širina – 1.855 metra. Na zadnjih sedežih bodo 3 osebe sedele dokaj udobno. Kolena se jim ne bodo tiščala v sprednje sedeže in glave ne bodo slonele na strehi tudi osebam, ki merijo v višino več kot 180 cm, čeprav se streha v zadnjem delu usloči. Zadnje sedeže se da tudi nagniti nazaj, kar je funkcija, ki je ne premore veliko vozil. S 491 litri, je prtljažni prostor dovolj velik za prtljago enotedenskih počitnic, ima pa tudi strešne sani kamor se lahko namesti strešni kovček. Pri prtljažnih vratih ni stopnice in bo nalaganje težkih stvari tako olajšano.

KIA se trudi povečati število varnostnih sistemov na svojih vozilih in to se pozna na Sportageu. Standardna varnostna oprema sestoji iz asistenta za stabilnost prikolice, pomočnika pri speljevanju v hrib, kontroli zaviranja v dolino in tempomata. Na drugem nivoju opreme dobite zraven še pomočnika za vožnjo po svojem pasu in avtomatske dolge žaromete, na četrtem pa še avtonomno zaviranje v sili in zaznavo mrtvega kota ter zaznavo prečnega prometa zadaj.

Kot vse Kie, tudi Sportage dobi sedem let ali 100.000 kilometrov garancije (karkoli dosežete prej). Pa še da razjasnimo glede imena, saj je le to uganka pri veliko ljudeh. Veliko nas izgovarja njegovo ime narobe. Sportage se izgovori »sportidž« in ne »sportaž«.

Podobne objave