KIA pro_cee’d & pro_cee’d GT

Zgodba o uspehu – 2.del
Generacijsko drugi pro_cee’d, ki uradno vstopa na slovensko prodajno sceno v teh dneh, izstopa s športno filozofijo, dih jemajočo obliko, unikatno individualnostjo in tehničnimi rešitvami iz novega cee’da. Dinamična silhueta, prefinjeno proti zadku zožena okna, poudarjena LED svetila in mogočen ter mišičast zadek. Novi pro_cee’d je ustvarjen za užitek v vožnji. To je avtomobil, ki ga želite voziti in imeti. 3-vratna kombilimuzina, ki je nastala na risalnih mizah svetovno znanega nemškega
oblikovalca Petra Schreyerja, izžareva dinamiko z vseh kotov. Pa ne gre le za atraktiven dizajn, za katerega je novinec še pred prihodom na trg prejel prestižni oblikovalski nagradi IF in red dot. pro_cee’d je hkrati izjemno varen, saj izstopa ob robustni karoserijski zasnovi z enakimi varnostnimi elementi kot 5-vratni cee’d. Slednji si je na varnostnem testu Euro NCAP prislužil najvišjo možno oceno. Tu velja dodati, da je pro_cee’d glede na zunanjo dolžino (4310 mm), širino (1780 mm) in
medosno razdaljo (2650 mm) enak 5-vratnemu bratu. Je pa drugačen po oblikovni plati, ki jo ustvarjajo 40 milimetrov nižja strešna linija, 220 milimetrov nazaj pomaknjen B strešni stebriček in zadek z novimi svetili ter drugačnim odbijačem.

Navdušenje se nadaljuje v udobni, izvrstno opremljeni in zelo vabljivi notranjosti. Na armaturni plošči se ustavi pogled na grafično izstopajočih merilnikih z barvnim TFT LCD zaslonom s potovalnim računalnikom. Nov bombonček odkriva v mrzlih dneh električno ogrevan in globinsko ter višinsko nastavljiv volanski obroč. Spregledati ne gre ergonomskih prednjih sedežev, ki ju dopolnjuje sistem za udoben odmik in lažji vstop na zadnjo klop. Oba prednja sedeža sta lahko še 3-stopenjsko električno
ogrevana. In le zakaj bi brskali po žepu, če imate inteligentni ključ? Slednjega prepozna avtomobil samodejno. Za odpiranje zadostuje le dotik vratne kljuke. Za zagon motorja dotik zagonskega gumba.

Pro_cee’d je hkrati prispodoba stilske in opremske prilagodljivosti. Izbira med
različnimi tipi zasnove, klasičnim ali usnjenim oblazinjenjem in dodatki za športno ali gosposko počutje je skoraj brezmejna. Pa naj to velja za premium s črnim piano lakom prevlečene dele armaturne plošče, kovinske stopalke, širok nabor litih platišč ali ogrevani in električno zložljivi zunanji ogledali z osvetlitvijo okolice. Ogromno prinaša vstop v svet avdio užitkov! pro_cee’d je serijsko opremljen z radiem s CD in MP3 predvajalnikom, šestimi zvočniki in priključkoma AUX in USB za zunanje
glasbene nosilce. Še več ponuja avdio sistem za koncertne navdušence s 4,3-palčnim TFT LCD zaslonom, ki je lahko povezan s kamero za prikaz dogajanja za vozilom med vzvratno vožnjo.

Ljubitelji visoke tehnologije težko spregledajo opozorilni sistem za odmik od voznega pasu (LDWS), ki varuje voznika med pretirano utrujenostjo. Zelo koristen je inteligentni parkirni sistem z 10 parkirnimi tipali in zmogljivim računalnikom. Med parkiranjem mora voznik le nežno dodati plin in zavirati, vrtenje volana in usmerjanje vozila na izbrano parkirno mesto pa je samodejno. In kaj dobijo ljubitelji vozne dinamike? Tem streže Flex Steer z izbiro med tremi nastavitvami volanskega sistema
– od udobno mehke do športno trde.

Najbolj oblikovno izstopajoč član družine cee’d nadaljuje osvajalski pohod z izvrstno paleto zelo varčnih in tehnično dovršenih motorjev. Najmočnejši med njimi je 1,6-litrski bencinski GDI z neposrednim vbrizgom goriva, 99 kW (135 KM) in 6-stopenjskim ročnim ali 6-stopenjskim dvosklopčnim menjalnikom (DCT), ki omogoča prestavljanje po dirkaškem vzoru z volanskima stikaloma. Drugi del bencinske ponudbe predstavlja 1,4-litrski štirivaljnik s 73 kW (100 KM), večtočkovnim vbrizgom goriva in
spremenljivim krmiljenjem ventilov CVVT. Prav tako pomembno vlogo igrata 1,6-litrski in 1,4-litrski dizel z variabilnim turbopolnilnikom. 1,6-litrski VGT ponuja v šibkejši izvedbi 80 kW (110 KM), v zmogljivejši pa 94 kW (128 KM) in 260 Nm navora. Bolj umirjen je 1,4-litrski štirivaljnik s 66 kW (90 KM) in 220 Nm navora. Vsi dizli izstopajo s porabo! Najmočnejši popije v izvedbi EcoDynamics povprečno le 3,7 litra, povprečen izpust CO2 pa doseže rekordno nizkih 97 g/km.

Vsi pro_cee’dovi motorji so že v osnovi opremljeni s 6-stopenjskim ročnim
menjalnikom. Z namenom doseganja najnižje možne porabe pa lahko motorje
dopolnjuje EcoDynamics, ki združuje številne tehnologije za doseganje nižje porabe goriva, kot je ISG za samodejni izklop in zagon motorja med postanki.
Atraktivni pro_cee’d že izstopa na slovenskem avtomobilskem prodajnem parketu. Že v bližnji prihodnosti pa mu bo sledil še športno obarvani GT, kot sočna jagoda na vrhu mikavne tortice. Pro_cee’d, ki je ugledal luč sveta v generacijsko prvi izvedbi leta 2007, je z atraktivno obliko, izvrstno tehniko in revolucionarno 7-letno garancijo navdušil preko 3.400 slovenskih kupcev, kar predstavlja v celotni prodaji modela cee’d kar 40 odstotkov. Vse različice cee’da prihajajo iz nove Kiine tovarne v
slovaškem mestu Žilina. Proizvodna kapaciteta tovarne, ki se hvali s kar 300 roboti, je 300.000 vozil na leto. V Kiini slovaški tovarni je zaposlenih 3900 ljudi, delo pa zaradi velikega povpraševanja poteka v treh izmenah.

Kia pro_cee’d GT in cee’d GT
Nova visokozmogljiva Kia pro_cee’d GT in cee’d GT sta znamkina najzmogljivejša modela v vsej njeni zgodovini. Oba modela sta opremljena s turbobencinskim motorjem, edinstveno zunanjostjoin notranjostjo ter sistemom vzmetenja, ki navdušuje uživaške voznike. Nova GT modela poganja nova različica Kiinega 1,6-litrskega GDI motorja s turbopolnilnikom in ojačanimi notranjimi komponentami. Moč in navor sta dramatično povečana (v primerjavi z motorjem brez turba), z največjo močjo 150 kW/204 KM
(+51%) in navorom 265 Nm (+61%).

S serijskim šestopenjskim ročnim menjalnikom in pogonom na sprednji pogonski par GT za pospešek od 0 do 100 km/h potrebuje 7,7 sekunde in dosega največjo hitrost 230 km/h. Zahvaljujoč največjemu navoru, ki je na voljo že od 1.750 vrtljajev na minute za pospešek od 60 do 100 km/h v 4. prestavi potrebuje 5,4 sekunde, od 80 do 120 km/h v 5. prestavi 7,3 sekunde, od 80 do 120 km/h v 6. pa 8,8 sekunde.

“Naša nova Kia pro_cee’d GT in cee’d GT poudarjata pestrost trenutne modelne palete in njeno naravno širitev na tržišče visokozmogljivih vozil, kar je za Kio pomemben korak naprej,” je ob tem povedal Michael Cole, eden vodilnih mož Kia Motors Europe. Dodal je še: “Novi Kia pro_cee’d GT bo privabljal voznike, ki iščejo slog, zmogljivosti in dinamičnost – enako zmogljiv cee’d GT pa k temu dodaja še dodatno mero uporabnosti za stranke, ki imajo raje 5 vrat.”

Prepoznavna oblika
Oblikovana v Evropi pod vodstvom predsednika in glavnega oblikovalca, Nemca Petra Schreyerja, oba GT modela zaznamujejo sprednja maska in obrobe luči, zajetnejši odbijači, LED dnevne luči v obliki 4 ledenih kock, nove meglenke, dvojna izpušna cev, večja 18-palčna platišča, atraktivne rdeče zavorne čeljusti in kar nekaj posebnih detajlov. V kabini sta GT modela serijsko opremljena z Recaro športnimi sedeži, alu stopalkami, inštrument ploščo prevlečeno s TFT nanosom in 7-inčnim dirkaško
nastrojenim merilnikom, kar ustvarja bolj dinamično kabinsko vzdušje za voznika in sopotnike. Prvič bo pri Kii inštrumentna plošča, kjer si bo voznik lahko izbiral med dvema načinoma prikazovanja podatkov – ‘analogni’ način prikazuje tradicionalni merilnik hitrosti in potovalne informacije,
ter ‘GT’ način, ki z rumenimi številkami prikazuje hitrost vozila na velikem števcu in manjši merilnik na levi strani, ki prikazuje obremenjenost turbine.

Izjemna vodljivost na cesti in stezi
GT-jeva pogon in šasija sta nastala v Koreji in nato razvita skozi zahtevna testiranja na cestah in stezah na različnih koncih Evrope. Zaradi končne prilagoditve vodljivosti izključno evropskim cestam (GT izvedenki sta, tako kot ostale 3 cee’dove izvedenke, namenjeni izključno Evropi) je preizkusni program med drugim vključeval 160.000 prevoženih kilometrov po nemških avtocestah pri povprečni hitrosti 150 km/h. Zaradi testov vzdržljivosti so Kiini testni vozniki z GT-ji med drugim prevozili
tudi 480 krogov po 21 km dolgi stezi Nürburgring Nordschleife. Kia pro_cee’d GT in cee’d GT prav tako prihajata s 7-letno garancijo (oz. do 150.000 km) za celo vozilo tako kot vsi ostali Kiini modeli
in sta edini visokozmogljivostni vozili na svetu s takšno garancijo. Dodelave sistema vzmetenja GT-ju zagotavljajo visoke zmogljivosti in se popolnoma ujemajo z izjemnimi dinamičnimi značilnostmi, ampak obenem še vedno omogočajo izjemno kakovost vožnje. To pomeni, da GT razveseljuje športno nastrojenega voznika in je obenem povsem primeren za vsakdanjo vožnjo.

Trdnost sprednjega odbijača je povečana za 30% pri raztezanju in 10% pri mečkanju, medtem ko je zadaj povečana 50% pri raztezanju in 20% pri mečkanju. Vzmeti so spredaj in zadaj ojačane za 10%, zadnji stabilizatorji pa so debelejši 18 mm do 19 mm, prav tako je sprednje vzmetenje izboljšano zaradi ojačanih sprednjih gumijastih nosilcev rok. Zahvaljujoč tem spremembam so Kiini inženirji zmanjšali podkrmiljenje in nagibanje karoserije, kar omogoča boljšo vodljivost vozila. Rahla dodelava ABS
sistema, skupaj s širšimi 18-palčnimi Michelinovimi pnevmatikami z merami 225/40 R18, omogoča GT-ju, da je njegova zavorna razdalja od 100 do 0 km/h le 36,4 metra. Kiini inženirji so predelali tudi zvok, saj sta sistem za vstop zraka in izpušni sistem posebej prilagojena GT-ju za bolj športen zvok motorja in izpusta. Med močnim pospeševanjem med
1.000 in 4.000 vrtljaji je zvok izpušnega sistema povečan za 10dB v primerjavi z osnovim cee’dom, kar je doseženo z izboljšavo pretoka zraka skozi glavni dušilec izpušnega sistema in s krajšanjem razdalje vstopa zraka.

Kia pro_cee’d GT 1st Edition
Da bi proslavili prihod novega visokozmogljivega modela so pri Kii proizvedli omejeno izdajo 500 primerkov z edinstvenimi podrobnostmi. Vsak Kia pro_cee’d GT 1st Edition prihaja v beli barvi (trije nanosi) in je opremljen z 18-palčnimi črnimi visoko svetlečimi alu platišči, visoko svetlečimi stranskimi ogledali,
nerjavečimi vstopnimi pragovi z rdečim GT logom in edinstveno številko, rdečo osvetlitvijo stopalk in visokokakovostnimi preprogami z rdečimi šivi.

Dodatek k družini cee’d
Nova pro_cee’d GT in cee’d GT se prozvajata na isti proizvodni liniji v slovaški Žilini tako kot vsi ostali cee’di katerih druga generacija se proizvaja od pomladi 2012. Tako kot večino delov imata Kia pro_cee’d GT in cee’d GT tudi enako dolžino (4.310 mm), širino (1.780 mm) in medosno razdaljo (2.650 mm) kot ostali cee’di. Pri GT izvedenkah je strešna linija znižana za 40 mm, B stebriček premaknjen nazaj za 220 mm, medtem ko so novi stranske plošče za B stebričkom, okna, C stebriček, zadek,
ohišje zadnjih luči in zadnji odbijač.

TEHNIČNI PODATKI
Karoserija in šasija
3- in 5-vratna, 5-sedežna kombilimuzina, z jekleno karoserijo. Prečno postavljen turbo bencinski motor s pogonom na sprednji kolesni par preko 6-stopenjskega ročnega menjalnika.

Bencinski motor
– 1,6-litrski 150 kW (204 KM)
Tip / prostornina Gamma, T-GDI, 4 valjni, DOHC 16-ventilski / 1,591 cc
Moč / navor 150 kW (204 KM) @ 6.000 vrt./min / 265 Nm @ 1.750-4.500 vrt./min
Premer x hod (mm) 77,0 x 85,44
Kompresijsko razm. 9,5

Menjalnik
– Ročni 6-stopenjski

Vzmetenje in obese
– Spredaj Popolnoma neodvisno MacPherson vzmetne noge s plinskim
amortizerjem in stabilizatorjem.
– Zadaj Popolnoma neodvisno večtočkovno vpetjem s stabilizatorjem (19 mm).

Krmiljenje
– Tip Električno ojačanje MDPS
Obračalni krog 10,6 m

Zavore
– Spredaj: hlajeni diski (300 x 28 mm); zadaj: diski (284 x 10 mm)
– Zavorna pot: 36,4 m (100- 0 km/h)

Platišča in pnevmatike
– Serijsko 18 x 7.5 alu Michelin 225/40 R18
Nadomestno Kit za krpanje predrte pnevmatike

Mere (mm)
Kia cee’d GT
Zunanjost
Dolžina: 4.310; širina: 1.780 (brez stranskih ogledal); višina: 1.470
Medosna razdalja: 2.650
Kolotek: 1.545 (spredaj): 1.553 (zadaj)
Previs: 900 (spredaj); 760 (zadaj)
Oddaljenost od tal: 140
Količnik zrač. upora: Cd=0.30

Notranjost Spredaj / Zadaj
Prostor za glavo: 1.018 / 976
Prostor za noge: 1.067 / 894
Prostor za ramena: 1.420 / 1.392

Kia pro_cee’d GT
Zunanjost
Dolžina: 4.310; širina: 1.780 (brez stranskih ogledal; višina: 1430
Medosna razdalja: 2.650
Kolotek 1.545 (spredaj); 1.553 (zadaj)
Previs: 900 (spredaj); 760 (zadaj)
Oddaljenost od tal: 140
Količnik zrač. upora: Cd=0.30
Notranjost Spredaj / Zadaj
Prostor za glavo: 986 / 939
Prostor za noge: 1,067 / 893
Prostor za ramena: 1.420 / 1.373
Prostor za boke: 1.362 / 1.308

Prostornina (l)
Posoda za gorivo 53
Prtjažnik cee’d GT / pro_cee’d GT
380 / 380 (do višine pasu)
1.318 / 1.2265 s podrto klopjo (do višine strehe)

Teža – cee’d GT – pro_cee’d GT
Teža praznega vozila (kg): 1.382 / 1.359
Največja dovoljena teža (kg): 1.870 / 1.850

Zmogljivosti
Največja hitrost (km/h): 230
0- 100 km/h (s): 7,7

Poraba goriva in emisija
l / 100 km: 7,4 (komb.)
CO2 (g/km): 171

Podobne objave

Dodaj odgovor