Hyundai-Kia predstavila strategijo nove generacije motorjev

Skupina Hyundai Motor Group je na mednarodni konferenci o pogonih, ki je bila nedavno v Južni Koreji, določila strategijo razvoja motornih pogonov v prihodnje. Več kot 1.200 inženirjev in akademikov vodilnih podjetij s področja razvoja motorjev iz celega sveta je sodelovalo na dvodnevnem dogodku, kjer so predstavili prispevke na temo Premikajte meje pogonskih tehnologij: za povečanje vrednosti za stranke (Knock the Limit of Powertrain Technologies: To Enhance Value for Customers).

Na konferenci je južnokorejski avtomobilski velikan, sicer 5. največja avtomobilska skupina na svetu, predstavil prve štiri motorje in dva menjalnika iz prihajajoče linije novih pogonov, ki so jih poimenovali ‘Smart Stream’. Tehnologija Smart Stream združuje številne napredne tehnologije, s pomočjo katerih bo skupina izpolnila svoje dolgoročne zaveze o emisijah izpušnih plinov.

‘Smart Stream’ tehnologija bo učinkovitejša in zmogljivejša
Pogoni Smart Stream, ki so jih razvili večkrat nagrajeni inženirji iz skupine Hyundai-Kia, zagotavljajo nižjo porabo goriva in manjše emisije izpustov. Začenši z 1,6-litrskimi bencinskimi in dizelskimi Smart Stream motorji bo tehnologija na voljo za vsa njihova vozila. Izboljšave bodo namenjene ne le njihovim bencinskim in dizelskim motorjem, ampak tudi novim priključnim hibridom in električnim vozilom ter naslednji generaciji vozil z gorivnimi celicami (FCEV).

Naslednja generacija pogona
Smart Stream pogoni, prvič predstavljeni na letošnjem frankfurtskem salonu, bodo skupini omogočili, da se sooči z globalnimi spremembami pri okoljski zakonodaji in izpolni zahteve strank, ki si želijo vozila, zabavna za vožnjo. Beseda Smart (slov. pametno) predstavlja pametne rešitve na področju dizajna, nadzora in operacij, medtem ko se Stream (slov. tok) nanaša na dinamično gibanje mobilnosti.

Naslednja generacija Smart Stream tehnologije optimizira obstoječo pogonsko strukturo, z motornimi deli, pri katerih so zmanjšali velikost in težo ter tako znižali porabo goriva. Z naprednimi tehnikami izgorevanja Smart Stream motorjev Hyundai Motor Group namerava v prihodnje povečati termalno učinkovitost do 50 %.

Med Smart Stream tehnologijami, predstavljenimi na mednarodni konferenci o pogonih, je prva komercialna uporaba tehnologije CVVD (Continuously Variable Valve Duration), ki omogoča različne kote in čase odpiranja ventilov za optimalno odzivnost motorja pri različnih pogojih obratovanja. Gre za dodatno prilagodljivo trajanje odprtja ventilov. Pri bencinskem 1,6-litrskem Smart Stream turbo motorju je odpiranje in zapiranje ventilov valjev nastavljeno tako, da se optimalno odziva na različne
načine vožnje, kot sta npr. varčen ali dinamičen način.

Ostale nove tehnologije so med drugim 8-stopenjski Smart Stream menjalnik z mokro dvojno sklopko (DCT). Za razliko od običajnih samodejnih menjalnikov dvojnosklopčni sistem omogoča optimalno odzivanje, z osmimi prestavami in zelo učinkovitim hidravličnim sistemom zagotavlja hitrejše pospeške ter obenem izjemno nizko porabo goriva. Do leta 2022 namerava Hyundai Motor Group razviti linijo novih Smart Stream motorjev, ki jo bo sestavljalo 10 bencinskih in 6 dizelskih motorjev ter 6
menjalnikov.

Ključna strategija do leta 2025
Na konferenci so vodilni možje skupine Hyundai-Kia poudarili svojo prepričanost, da bodo motorji z notranjim izgorevanjem ohranili svojo prevladujočo globalno prisotnost do leta 2025, ko bodo priključni hibridi in električni motorji začeli pridobivati na priljubljenosti.

Da se čimbolje odzove na različne potrebe trgov, bo skupina Hyundai-Kia povečala proizvodnjo električnih motorjev, motorjev z gorivnimi celicami ter priključnih hibridov – poleg visoko učinkovitih novih Smart Stream motorjev z notranjim izgorevanjem. Ta preobrat pri obsežnejši proizvodnji alternativnih pogonov prihaja skupaj z načrti o povečanju baterijskih zmogljivosti in podaljšanju dosega izključno električnih vozil, kar prinaša kupcem številne koristi.

Vozila na gorivne celice: pionirji tehnologije prihodnosti
Z novimi Smart Stream pogoni se namerava skupina zasidrati na vodilnem položaju. Čeprav bodo še naprej izboljševali učinkovitost motorjev z notranjim izgorevanjem, ki so za njih še vedno pomembni, bodo naprej pospešeno razvijali vozila na gorivne celice (FCEV) in sicer naslednjo generacijo vozil na vodik.

Iz skupine Hyundai-Kia obljubljajo, da bodo njihova naslednja vozila na gorivne celice imela doseg 800 kilometrov, največjo moč 120 kW (163 KM) ter največjo gostoto shranjevanja vodika na trgu vozil z gorivnimi celicami.

Vodilni zaradi dolgoletnih izkušenj
Kot pionir na področju razvoja nizkoemisijskih pogonov si lahko Hyundai Motor Group veliko pomaga z izkušnjami ter s tem učnkovito oblikuje prihodnjo strategijo trajnostne mobilnosti. 1,6-litrski motor iz družine gamma, prvič predstavljen leta 2006, ter motorja Tau V8 in 1.4 Kappa – oba prvič uporabljena leta 2008 – predstavljajo pomemben korak pri razvoju avtomobilskih motorjev.

Novejši modeli ix35 FCEVl iz leta 2013, priključni hibrid IONIQ Plug-in in električni motorji, uporabljeni pri modelih IONIQ in Sonata (2016), predstavljajo ključne prednosti alternativnih pogonov. Avtomobilska skupina, ki npr. gorivne celice razvija že od leta 1999, bo do leta 2020 na globalnem tržišču predstavila 31 okolju prijaznejših modelov.

Podobne objave