Katero gorivo je najboljše za vaše vozilo in zakaj?

Ste v dilemi, katero gorivo je za vaš jekleni konjiček najbolj primerno in zakaj ter kako ga izbrati?
Pripravili smo nekaj koristnih nasvetov ter navodil, ki vam bodo zagotovo prišli prav ter vas bodo podučili o gorivih.

 

Za lastnike vozil z BENCINSKIM agregatom

Za optimalni učinek vozila je že v navodilih za uporabo vozila ter na vratcih rezervoarja za točenje goriva pri bencinskih agregatih podan podatek minimalnega števila oktanov (RON) ter lahko tudi index preprečevanja predčasnih vžigov – klenkanja ( AKI).

Pri vozilih znamke KIA naj tankamo neosvinčeno gorivo RON 91 + (Resarch Octane Number – oktanskega razreda 91 ali višje) ali AKI 87+ (Anti Knock Index 87 ali boljše).

Pri vozilih znamke Škoda

Naj tankamo izključno le neosvinčeno gorivo RON 95 (Resarch Octane Number – oktanskega razreda 95).

Pri obeh znamkah vozil je določeno najmanjše oktansko število, kar pomeni, da ni priporočljivo točenje goriva z manjšim oktanskim številom od določenega.

Lahko pa v vozilo natočite gorivo z večjim številom oktanov, na primer 98 ali 100.

Prednosti višje oktanskega bencina so namreč v prvi vrsti v njegovem visokem oktanskem številu, motor pa posledično zaradi višjega oktanskega števila dosega boljše zmogljivosti. To je posebej pomembno pri delovanju pri večjih kompresijskih stopnjah, pri katerih deluje večina sodobnih motorjev.
Takšna goriva imajo višjo odpornost proti nezaželenim samovžigom goriva (klenkanju), zgorevanje je učinkovitejše, ravno zato je tudi poraba goriva manjša. So dodatno aditivirani, zato zagotavljajo tudi odlično zaščito, izboljšujejo ekonomiko delovanja in delovanje motorja na daljši rok.

 

Za lastnike vozil z DIZELSKIM agregatom

Za optimalni učinek vozila je v navodilih za uporabo vozila ter na vratcih rezervoarja za točenje goriva pri dizelskih agregatih podan podatek o zahtevanih lastnostih dizelskega goriva.

Pri vozilih znamke KIA

DIZEL: je dizelsko gorivo,ki izpolnjuje evropsko normo 590 ali primerljive standarde s cetatnim številom 51.
B7: je oznaka za Biodizel po evropskem standardu EN14214. B je kratica za Bio, 7 pa pomeni 7 %, vsebnost biodizla torej ne sme presegati 7 %.

Pri vozilih znamke Škoda

DIZEL: je dizelsko gorivo, ki izpolnjuje evropsko normo 590 ali primerljive standarde s cetatnim številom 51.
B7: je oznaka za Biodizel po evropskem standardu EN14214. B je kratica za Bio, 7 pa pomeni 7 %, vsebnost biodizla torej ne sme presegati 7 %.
Prečrtani BIODIZEL pomeni, da 100 % biodizel ni primeren za ta pogonski agregat

Slabša dizelska goriva lahko namreč slabo vplivajo na motor, da ta ne deluje tako dobro, kot bi lahko.
Kvalitetnejše oziroma dražje dizelsko gorivo je sodobnejše in boljše gorivo. Zaradi višjega cetanskega števila in edinstvene recepture zagotavlja učinkovitejše in enakomernejše zgorevanje, hkrati pa podaljšuje življenjsko dobo motorja, saj ga ščiti in varuje ter celo čisti (predvsem občutljive injektorje).

Dizelsko gorivo lahko delimo tudi na dve vrsti; poletno – za temperature do – 5 stopinj celzija in zimsko – za temperature pod – 5 stopinj celzija.
Vsaj v hladnejšem času svetujemo uporabo boljšega dizelskega goriva z aditivi, saj preverjeno omogočajo bolj zanesljiv zagon in delovanje motorja pri nizkih temperaturah.

Dodatno splošno znanje o gorivih

Vsa goriva na bencinskih servisih so skladna z zakonskimi standardi, kar pa še ne pomeni, da so vsa enaka. Na trgu so danes na voljo tudi posebna, kvalitetnejša visokozmogljiva goriva. Ta imajo še dodane različne pakete kakovostnih dodatkov (aditivov), ki skrbijo za preprečevanje korozije, čiščenje notranjih obremenjenih delov motorja, boljše pospeševanje, več moči in lažji zagon motorja. Skratka, motor deluje učinkoviteje, čisteje, dalj časa in seveda varčneje.

Kot že omenjeno, bo avtomobil varčnejši, če izberemo boljše gorivo, kot je predpisano.
Ker imajo tako imenovana premijska ali visokooktanska (oz. tista z višjim cetanskim številom) goriva poleg višjega oktanskega (ali cetanskega) števila tudi številne primesi (aditive), ki zagotavljajo enakomernejši vžig mešanice, boljše mazanje, manjše trenje, boljše čiščenje injektorjev, hlajenje batov (seveda predvsem pri bencinskih motorjih), bo motor v tem primeru porabil tudi manj goriva. Še vedno pa velja, da k manjši porabi največ pripomore voznik sam z varčnim načinom vožnje.

Cena goriva z aditivi je višja za pb. 15 %, vendar pa to ne pomeni, da se vam za ta znesek poveča strošek za gorivo. Z boljšim gorivom boste, poleg naštetih prednosti, prevozili tudi večjo razdaljo in posledično polnili rezervoar kasneje.

Z varčnim načinom vožnje lahko namreč v največji meri vplivamo na porabo. Z zmerno in ne agresivno vožnjo ter dobrem sledenju prometnih situacij okoli nas lahko porabo znižamo tudi za kar 10 % in več.

Za vsa dodatna vprašanja glede izbire goriva smo vam z veseljem na voljo tako prodajni svetovalci kot servisni sprejemniki na dveh lokacijah naših salonov, Trebnje in Ivančna gorica.

Srečno in varno vožnjo vam želi ekipa PAN-JAN.

Podobne objave