Nasveti

15. marec – Konec zimskih pnevmatik?

15.3.2019 · Avtohiša Pan-Jan

15  marec     Konec zimskih pnevmatik

Zakonsko določen čas za uporabo zimskih pnevmatik je med 15. novembrom in 15. marcem. To pa ne pomeni, da morate 15. marca zamenjati zimske pnevmatike za letne.

Zimske pnevmatike so posebej narejene za optimalno delovanje v nizkih temperaturah. Ko se temperatura dvigne nad 7°C, je pretoplo za njihovo optimalno delovanje in so letne pnevmatike boljša izbira. V tem pogledu je mesec marec malo nevšečen, saj so popoldanske temperature lahko tudi že preko 20°C, ponoči pa se spustijo tudi pod ledišče. V tem primeru je boljše do konce meseca ostati na zimskih pnevmatikah.

Ravnajte se po vremenu in ne po koledarju.

Nenapisano pravilo je, da zamenjate zimske pnevmatike za letne, ko je zunanja temperatura daljše obdobje nad 7°C. Če pa se poigravate z idejo o vožnji na zimskih pnevmatikah skozi tople mesece, premislite še enkrat.

1. Zimske pnevmatike niso tako stabilne in predvidljive v toplih mesecih.
Zmes gume, ki sestavlja zimsko pnevmatiko ostane elastična tudi v zelo nizkih temperaturah. Pri temperaturah nad 7 °C, pa je le ta premehka in se veliko hitreje obrablja. Zimske pnevmatike, ki bi bile uporabne še 2 ali tri zimske sezone, se tako izrabijo v le eni letni sezoni.

2. Z letnimi pnevmatikami se boste ustavili prej.
Kombinacija večje površine in čvrstejše povezave med strukturo blokov skupaj s posebno zmesjo gume pomeni bistveno krajšo zavorno pot letne pnevmatike pri višjih temperaturah. Procentualno se boste ustavili na suhi površini v 13 odstotkov krajši razdalji, na mokri pa kar 26 odstotkov prej.

3. So bolj varčne
Zimske pnevmatike imajo večji kotalni upor in trenje s podlago pri višjih temperaturah cestišča, kar lahko privede tudi do 20 odstotkov večje porabe goriva

4. Varnejši v zavojih
Mehka struktura in globok profil s številnimi lamelami privede do pregrevanja zimske pnevmatike, kar pa pomeni hitro upadanje dobrih lastnosti pnevmatike. Opazno je predvsem v zavojih, kjer vozilo veliko hitreje zdrsi, kar jo še dodatno segreje in še hitreje izgublja oprijem. Podaljša se tudi zavorna pot vozila.

5. Letne pnevmatike so precej tišje.
Zardi čvrstejše zmesi, zgradbe tekalne po
vršine, vzorca profila in čvrstosti blokov pnevmatike, so letne pnevmatike precej tišje od zimskih. Razlika je približno 1 decibel, kar se ne sliši veliko, opazili jo pa boste.

Pnevmatike opravljajo zelo pomembno nalogo. So edni stik našega vozila s cestiščem in najbolj pomembna spremenljivka pri varnosti na cesti. Stik vseh 4 pnevmatik s cesto je približno za površino ene razglednice.

Če ste presodili, da je čas za menjavo vaših zimskih pnevmatik za letne, sledite tej povezavi in se naročite že danes.

PREDHODNI NASVET

Varnost na cestah

Varnost na cestah

Zdi se kot da zadnje čase poslušamo le še o nesrečah na cesti in kako bi le te lahko preprečili. Voznik je zaspal, voznik je vozil z neprilagojeno hitrostjo, voznik ni preveril svojega mrtvega kota, voznik je izsilil prednost… Opazimo trend. Redko se zgodi, da je krivec za nesrečo kaj drugega kot voznik enega izmed avtomobilov. Klavirji namreč ne padajo z neba zelo pogosto. Kaj torej lahko storimo, da bomo varnejši na cestah? Tri besede: Varnostni in asistenčni sistemi.

31.1.2019 · Avtohiša Pan-Jan

NASLEDNJI NASVET